پیش‌بینی برداشت ۸۴ هزار تن انار از باغات اصفهان

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت انار از باغات استان اصفهان در سال‌جاری به بیش از ۸۴ هزار تن برسد و در حدود ۹۵ درصد از این میزان تاکنون برداشت شده است.

مصطفی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سطح زیرکشت باغات انار استان، هفت هزار و ۸۵۷ هکتار است، اظهار کرد: سومین محصول پرتیراژ استان اصفهان پس از سیب و پسته، انار است.

وی افزود: ۵۴۸ هکتار از سطح کل باغات انار در استان اصفهان هنوز به باروری نرسیده است.

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت کاشت انار در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده و مشکل خاصی در روند داشت نیز مشاهده نشده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ نیز مشکلات جدی در روند کاشت این محصول به وجود آمده بود و سرمازدگی آسیب زیادی به محصولات باغات استان اصفهان رساند.

طیاری اضافه کرد: میزان محصول انار در هر هکتار به یازده تن رسیده و به‌رغم این پیشرفت، انار هنوز به ظرفیت اسمی خود در باغات استان اصفهان نرسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های کاشان، شهرضا، نطنز و اردستان، چهار شهرستان عمده کاشت و برداشت انار در سطح استان اصفهان هستند و شهرستان های دهاقان، نجف آباد و اصفهان به ترتیب در رتبه های پایانی تولید انار در استان قرار دارند. از ارقام مرغوب انار تولید شده در استان می توان به انواع نادری بادرود، زاغه کاشان، ملس شهرضا، سبزه اردستان و دانه سیاه اصفهان اشاره کرد.

کارشناس محصولات نیمه گرمسیری و اراضی شیبدار معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان صادرات انار اصفهان در دست نیست، خاطر نشان کرد: استقبال مردم برای خرید انواع انار تولید شده در استان مناسب و قابل توجه بوده و از نوع درجه سوم این محصول برای فرآوری هایی همچون رب انار نیز استقبال زیادی شده است.

کد خبر 397651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.