سلطنت‌طلبان و گروهک منافقین عامل اغتشاشات اخیر بودند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سلطنت طلبان و گروهک منافقین در اختشاشات اخیر را بسیار موثر دانست و گفت : آن‌ها به دنبال انتقام گرفتن از ملت ایران هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در حاشیه برگزاری یادواره ۱۶۶ شهید شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همواره دشمنان مردم ایران به دنبال فرصت‌هایی هستند که انتقام ناکامی‌ها و شکست‌های خود را از استقامت، پایمردی و پیشرفت ملت ما بگیرند.

وی با بیان اینکه طبیعی است ما همیشه منتظر رفتارهای خارج از قواعد و مقررات مدنی از طرف دشمنان باشیم، اضافه کرد: در طول ۴۰ سال گذشته شاهد چنین رفتارهای متعددی از دشمنان ثابت انقلاب بوده‌ایم هر چند که آن‌ها قدرت جایگاه و نفوذ تشکیلات لازم را ندارند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر به پشت صحنه پشتیبانی از اراذل و اوباشی که امنیت جامعه و بعضی از حاشیه شهرها را به هم ریختند و برخی از اموال مردم را یا غارت کردند و یا به آتش کشیدند، نگاه کنیم نقش سلطنت‌طلبان و خاندان منحوس پهلوی و منافقان را می‌بینیم که به دنبال گرفتن انتقام از ملت ایران هستند.

سردار شریف تصریح کرد: خاندان پهلوی همیشه به فکر بازگشت مجدد و چپاول بیشتر منافع ملت ایران هستند و آن‌ها پول‌ها و اموال کلانی را از کشور غارت کرده و برده‌اند و هرازگاهی برخی هزینه‌های این اراذل و اوباش را آن‌ها تامین می‌کنند که در کشور شرارت و ناامنی ایجاد کنند.

وی با اشاره به گروهک منافقین به عنوان یکی دیگر از عوامل پشت صحنه اغتشاشات گفت: ملت ایران به خوبی تاریخچه شکل گیری آن‌ها و خیانت‌هایی که در داخل کشور انجام داده‌اند را می‌دانند که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عادی کوچه و بازار و مسئولان ایران را با ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، برای رسیدن به منافع سیاسی خودشان به شهادت رساندند.  

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خدمت گروهک منافقین به صدام و رژیم بعث به عنوان ستون پنجم دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: طبق نظر سنجی‌هایی که در کشور انجام شده، بدسابقه‌ترین و منفورترین گروه نزد ملت ما سازمان منافقین است.

سردار رمضان شریف تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هم این موارد را مرتب با چنگ و دندان نگه داشته‌اند و منافقین را از پایگاه عراق به فرانسه به عنوان مقر اصلی و آلبانی به عنوان مقر فرعی برده‌اند تا در حوزه‌های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برای ایجاد ناامنی آموزش بدهند و با کمک یک جریان اسرائیلی و صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه سعودی‌ها و گاهی اماراتی‌ها با سرویس‌های جاسوسی آن‌ها در داخل کشور ایجاد ناامنی کنند که تاکنون برخی از شواهد به دست آمده است، این موضوع را تایید می کند.

وی با اشاره به وقوع ناآرامی‌ها در پی افزایش قیمت سوخت در کشور خاطرنشان کرد: طبیعی است که برخی تصمیمات کلانی که در کشور گرفته می‌شود، موجب نارضایتی برخی مردم شود، اینها را کمک می‌کند تا با فرصت ایجاد شده بر امواج سوار شوند و نمونه‌ای از آن را در فتنه سال ۸۸ شاهد بودیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی و عوامل آن باعث شدند تا اعتراضات مدنی مردم از مسیر عادی خود خارج شود، افزود: به گفته مسئولان مربوطه، مدیریت مصرف سوخت، روند اصلاح اقتصادی است.

سردار رمضان شریف با اشاره به اینکه به درست یا غلط با فرهنگ جامعه ما گره خورده و این تصور ایجاد شده که به محض گران شدن بنزین، سایر کالاها هم گران می‌شود، اضافه کرد: این تصمیم مهم برای آینده کشور به ویژه قشر تهیدست، روستائیان و آن‌هایی که بنزین کمتری مصرف می‌کنند، منافعی دارد و از طرفی به عدالت اجتماعی در جامعه ما نزدیک تر است.

وی گفت: عدم اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق، فرصت بیشتری را برای موج سواری و سوء استفاده این گروهک‌ها را فراهم کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نکته حائز اهمیت این است که برخلاف سر و صداهای ایجاد شده در تعداد زیادی از مراکز استان‌ها و شهرهای کشور به ویژه استان گیلان شاهد هیچ ناامنی نبودیم و بر اساس آخرین اطلاعات، از ۷۵۰ شهر کشور در حدود یکصد شهر حوادث و اتفاقاتی کوچک و بزرگ رخ داد، که در بیشتر مناطق در کمتر از ۲۴ ساعت و در برخی از شهرها در ۷۲ ساعت جمع شد.

سردار شریف در درجه اول با بصیرت مردم و سپس مدارا و تلاشی که مسئولان برقراری امنیت کردند تا این جریان مردمی تفکیک شود و صف اراذل و اوباش و ضد انقلاب از صف کسانی که در هیجانات رسانه ای به آن پیوستند، جدا شوند.

وی تصریح کرد: با هوشیاری ملت در کمتر از ۱۰۰ شهری که نا آرامی داشتیم کنترل و مهار شد و سازمان‌های امنیتی کشور، به ویژه اطلاعات سپاه موفق شدند، سرشاخه‌های اصلی و لیدرهای آن‌ها را دستگیر کنند که کمک بزرگی برای فروکش کردن سرعت ناآرامی‌ها و جمع شدن آن‌ها و ایجاد خسارت کمتر شد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در شهرهای البرز، شیراز، تهران و خوزستان سرشاخه‌های نسبتا کلیدی‌تری نسبت به بقیه جاها دستگیر شدند و برخی‌ها هم از این فرصت‌های به دست آمده سوء‌استفاده و اموال مردم را غارت کردند که هیچ ربطی به این جریانات نداشتند که خوشبختانه با تجهیزاتی که در کشور  وجود دارد، ضبط و ثبت شده که در آینده‌ای نزدیک به سراغ آن‌ها هم خواهیم رفت.

سردار شریف از هوشیاری مردم در برخورد با این حوادث قدردانی کرد و گفت: پس از حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا، مردم به سرعت برق و باد صف خودشان را از اغتشاشگران جدا کردند و این موثرترین عامل برای آرام شدن کشور بود.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مطالبه به حق مردم باید با توجه به بخش دوم فرمایش مقام معظم رهبری که دولت و همه مسئولان در کنار هم تلاش کنند تا به بهانه افزایش قیمت بنزین سایر کالاها افزایش پیدا نکند و در این شرایط اقتصادی فشاری بر مردم وارد نشود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به عدم تکراری چنین حوادث تلخی در کشور به همه خانواده‌ها اظهار کرد: تا فرزندان خود را نسبت به سوء‌استفاده قرار دادن دشمنان انقلاب از طریق ماهواره و فضای مجازی آگاه کنند.

کد خبر 397648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.