کسب‌وکارهای اینترنتی دارای هاست داخلی مشکلی ندارند

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان گفت: کسب و کارهای اینترنتی که "هاست‌های داخلی" دارند به واسطه شبکه ملی ارتباطات در حال فعالیت هستند.

جعفر مطلب زاده درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره کسب و کارهای اینترنتی، اظهار کرد: این کسب‌وکارها به ویژه آن‌هایی که از خارج کشور هاست تهیه کرده‌اند، در پی این اتفاقات دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. تاکنون مذاکراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت و دبیر سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور برای حل این مشکل انجام شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود اکنون کسب و کارهای اینترنتی که هاست‌های داخلی دارند به واسطه شبکه ملی ارتباطات در حال فعالیت هستند،  اما برخی سرویس‌ها مانند نقشه‌ها ممکن است به درستی کار نکند که این به دلیل استفاده از نقشه‌های خارجی مانند گوگل است. به علاوه از آن‌جا که تحریم ایران توسط شرکت گوگل نیز در گذشته مطرح شده است، استفاده از اینگونه سرویس‌ها کار خطرناکی است زیرا در این صورت اینگونه خدمات نیز دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان همچنین درباره خسارات وارده به اصفهان در این بخش گفت: متاسفانه در پی اغتشاشات پیش آمده در استان اصفهان، اداره مخابرات مرکز خاتم الانبیا واقع در خیابان رباط مورد حمله قرار گرفت و بخشی از این اداره مانند اتاق کابل و قسمت امور مشتریان به آتش کشیده شد. در پی این رویداد، حدود ۱۴۰ هزار خط تلفن قطع شد و ۳۸ سایت موبایل نیز از کار افتاد، اما کارشناسان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت به منظور رفع این مسائل هستند اما خوشبختانه این افراد به مرکز اصلی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

مطلب‌زاده افزود: تا شب گذشته حدود ۶۰ هزار تلفن ثابت و ۲۶ سایت موبایل به شبکه بازگشت. در تلاش هستیم تا روز شنبه هفته آینده تمامی ارتبطات به وضعیت سابق خود بازگردد؛ علاوه بر این مرکز امام خمینی نیز مورد حمله قرار گرفت، چندین خودرو به آتش کشیده شد و یکی از کارمندان نیز به شدت مجروح شد که اکنون در بیمارستان بستری است.

کد خبر 397637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.