خسارت میلیاردی به زیرساخت‌های شهری در شیراز

شهردار شیراز گفت: حجم خسارت‌های وارده بر اثر اغتشاشات اخیر در بخش زیرساخت‌های شهری شیراز به میلیاردها تومان بالغ می‌شود، اگرچه اعلام عدد دقیق آن هنوز ممکن نیست.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور عصر روز گذشته -چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه- در جلسه شورای اداری استان فارس، اظهار کرد: نگرانی اصلی آنجا است که بخشی از اعتبارات پروژه‌های عمرانی در حال ساخت شیراز، اجبارا برای جبران خسارت وارده به زیرساخت‌های ضروری شهری اختصاص یافته و موجب معطل مانده آن پروژه‌ها شود.

اسکندرپور با تصریح اینکه مردم حق دارند از مسائل مطلع باشند، گفت: شیراز یکی از شهرهایی بود که در حوزه هوشمندسازی خصوصا در زمینه ترافیک شهری و پروژه‌های مرتبط اقدامات و حرکت‌های خوبی را انجام داده بود، اما در اغتشاشات اخیر متاسفانه زیرساخت‌های این بخش در مناطق چهار، پنج، ۹ و ۱۰ شهرداری شیراز کاملا از بین رفته است.

وی با اشاره به تخریب تابلوها، زیرساخت‌های حمل و نقلی و ترافیکی، کیوسک‌ها، علائم، بیلبوردها و ... در شیراز، گفت: این تخریب‌ها هزینه‌های سنگینی را به مردم و شهرداری تحمیل خواهد کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه بر اثر تخریب‌ها بخشی از چراغ‌های راهنمایی در این کلانشهر از کار افتاده است، گفت: در منطقه چهار شهرداری شیراز متاسفانه حتی یک ایستگاه اتوبوس سالم هم نداریم؛ حجم و گستردگی تخریب بسیار بالا بوده و این جز دشمنی محض با مردم، به چیز دیگری تعبیر نمی‌شود.

اسکندرپور گفت: تمام اموال شهرداری بیت‌المال بوده و به مردم تعلق دارد؛ حال آنکه در مواردی شاهد بودیم که نیروهای آتش‌نشانی و تاسیسات این سازمان که وظیفه آن‌ها ارائه خدمات به شهروندان است، با چالش مواجه شد به طوری که این سازمان امکان اجرای ماموریت‌های خود را هم نداشت.

وی با اشاره به سرعت عمل این مجموعه در پاکسازی آثار برجای مانده از تخریب‌ها، تاکید کرد: بیش از دو هزار کارگر شهرداری با تمام امکانات حوزه عمرانی و خدمات شهری، ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن سعی در بازگرداندن شهر به شرایط عادی را داشتند.

شهردار شیراز با بیان اینکه از عصر سه‌شنبه شرایط خیابان‌ها عادی شد، از آغاز کار بازسازی تخریب‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف از امروز خبر داد و گفت: امیدواریم بخشی از این خسارت‌ها را بتوانیم از محل اعتبارات ملی تامین کنیم در غیر این‌صورت بخشی از پروژه‌های عمرانی تعطیل خواهد شد.

اسکندرپور با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر، اظهار کرد: با وجود اینکه سال‌ها است در این زمینه مسائل مختلف را شاهد هستیم و برخلاف وجود ظرفیت قانونی برای بیان نقد و نظر و اعتراض، ظرفیت اجرایی برای این مهم پیش‌بینی نشده به همین دلیل همیشه یک اعتراض صنفی، اجتماعی، اقتصادی و ... به موضوعی سیاسی و سپس امنیتی تبدیل می‌شود.

وی یکی از نشانه‌های مهم توسعه‌یافتگی را فراهم شدن بسترهای اجرایی برای بیان اعتراض‌ها و نظرات و نقدها عنوان کرد و افزود: یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی این است که اجازه ندهیم مسائل قابل حل در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به سیاسی و امنیتی تبدیل شود.

کد خبر 397611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.