بالارفتن سطح تنیس کشور نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت است

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: برای ارتقا بخشیدن سطح تنیس باید مدرسین سطح بالای خارجی بیاوریم که مربیان را آموزش دهند و اردوهای تیم ملی دائمی باشیم، همچنین بازیکنانمان به‌صورت مرتب به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

فرهاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مسابقات تنیس خاکی اصفهان، اظهار کرد: مسابقات تنیس جوانان قهرمانی کشور پسران را داشتیم که اصفهان میزبان بود و با نتایج خوبی که کسب کرد، قهرمان شد.

وی افزود: در ۱۶ سال گذشته اصفهان بیشترین مدال‌های تنیس را کسب کرده است.  در تنیس خاکی کشور رقابت بیشتر بین اصفهان و تهران است، زیرا اصفهان با داشتن ملی‌پوش وضعیت خوبی پیدا کرده است.

رئیس هیئت تنیس خاکی اصفهان با اشاره به اینکه چند سالی است که کلاس‌های مربیگری نداشتیم ، خاطرنشان کرد: از ۶ آذر کلاس‌های مربیگری به میزبانی اصفهان شروع می‌شود و بر اساس قولی که فدراسیون داده تا پایان سال کلاس داوری را هم برگزار خواهیم کرد.

رحیمی در خصوص جوایزی که قرار است به مدال آورندگان اصفهانی داده شود، تصریح کرد: برای نوجوانانی که قهرمان شدند برنامه داریم و جوایز خوبی را به آن‌ها اهدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ دوره ریاست قبلی فدراسیون تنیس به پایان رسید، تأکید کرد: منتظر انتخابات فدراسیون هستیم امیدواریم وضعیت ثابتی پیدا کند تا فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس هیئت تنیس خاکی اصفهان در رابطه با حمایت‌های هیئت از بازیکنان، گفت: حمایت‌هایی شده که با جذب اسپانسر بازیکنانمان را به مسابقات بین‌المللی فرستاده‌ایم.

رحیمی با اشاره به اینکه سطح مسابقات بین‌المللی از تنیس کشور خیلی بالاتر است، اظهار کرد: برای مسابقات بین‌المللی بازیکنان نیاز به تمرین بیشتر دارند که این کار از توان هیئت خارج است و فدراسیون باید آن را بر عهده بگیرد.

 وی در خصوص سطح بازیکنان ملی‌پوش اصفهان، خاطرنشان کرد: شاهین خالدان در بزرگ‌سالان نفر اول تیم ملی است که به مسابقات المپیک آسیایی و دیویس کاپ آسیا اعزام‌شده، همچنین یزدانی و طلاوند را در تیم ملی داریم که طلاوند سال گذشته به مسابقات غرب آسیا اعزام شد.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان بابیان اینکه سطح تنیس کشور برای بالا رفتن نیاز به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد، تصریح کرد: برای ارتقا بخشیدن سطح تنیس باید مدرسین سطح بالای خارجی بیاوریم که مربیان را آموزش دهند و اردوهای تیم ملی دائمی باشد، همچنین بازیکنانمان به‌صورت مرتب به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

رحیمی ادامه داد: باید کار استعدادیابی روی کودکان انجام شود و آن‌ها تحت پوشش قرار گیرند. اگر انتظار داریم تنیس ما در آسیا مطرح شود، باید در همه سنین کار شود و اردوهای تیم ملی برگزار شود تا نتایج خوبی را کسب کنیم. اگر این کارها انجام  دهیم، می‌توانیم انتظار پیشرفت تنیس را داشته باشیم.

وی در رابطه با آشنایی مردم با تنیس خاکی، گفت: آشنا کردن مردم با رشته تنیس نیاز به زیرساخت دارد که ما آن زیرساخت را نداریم. زمین تنیس در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌تواند در طول روز به ۱۶ نفر خدمات دهد و اگر بخواهیم رشته تنیس را توسعه دهیم باید تعداد زمین‌هایمان را افزایش دهیم.

کد خبر 397610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.