تصویب طرح جامع گردشگری کوه تهلیجان شهرکرد

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد گفت: طرح جامع گردشگری کوه تهلیجان این شهر به وسعت ۱۶۰ هکتار تهیه و مجوزهای لازم را از کمیسیون ماده پنج چهارمحال و بختیاری دریافت کرده است.

به گزارش ایمنا، اکبر شاهوردی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این طرح برای سرمایه‌گذاری بسته‌های مختلفی پیشنهاد و امکاناتی مانند مجتمع‌های پذیرایی، ورزشی، خدماتی، اکوپارک، تله‌کابین، زیپ‌لاین و سایر تجهیزات مرتبط با گردشگری پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته دو لکه گردشگری در کوه تهلیجان شهرکرد پیش‌بینی شده بود، برای یکی از لکه‌ها یک بخش گردشگری و برای لکه دیگر چند سرمایه‌گذار از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی شده بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد یادآور شد: به لحاظ اهمیت و موقعیت عالی کوه تهلیجان شهرکرد قرار شد تا برای این منطقه طرح جامع گردشگری اجرایی شود.

شاهوردی گفت: با تصویب طرح جامع گردشگری کوه تهلیجان این منطقه از اختیار و دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خارج شد.

وی تصریح کرد: هم‌اینک طرحی منطقی و اصولی به خصوص در بخش گردشگری کوه تهلیجان شهرکرد ویژه شهروندان و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی پیش‌بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: تپه نظارتی شهرکرد واقع در میرآباد نیز برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فضای سبز موقعیتی بسیار عالی دارد.

شاهوردی افزود: در گذشته چند متقاضی حقیقی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این تپه اعلام آمادگی کرده بودند که منجر به نتیجه نشد.

وی تاکید کرد: قرار شده تا تپه نظارتی میرآباد به طور کامل به شهرداری واگذار شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد اضفه کرد: با این اقدام علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و تامین فضای سبز مورد نیاز در راستای جلوگیری از فروش اموال شهرداری و دفاع از حقوق شهروندان شهرکرد اقدام خواهد شد.

شاهوردی گفت: تپه نظارتی شهرکرد واقع در میرآباد ۱۴ هکتار وسعت و موقعیتی عالی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، فضای سبز و امور رفاهی تفریحی دارد.

کد خبر 397607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.