لایروبی ۷۶ حلقه چاه جذبی در شهر کاشان

شهردار کاشان گفت: ۷۶ حلقه چاه جذبی با هدف تسهیل در جمع‌آوری، هدایت و دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف شهرداری منطقه ۲ لایروبی و ۲۰ حلقه چاه حفر شد.

سعید ابریشمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با بیان اینکه حفر و لایروبی چاه‌های جاذب در معابر علاوه بر رسوب‌گیری از آب گرفتگی و وقوع سیل جلوگیری می کند اظهار کرد: ۷۶ حلقه چاه در منطقه ۲ شهری کاشان با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال لایروبی و پاکسازی شده است.

وی از حفر ۲۰ حلقه چاه جاذب در این منطقه شهری با اختصاص اعتباری بیش از سه میلیارد ریال خبر داد و افزود: امیدواریم با توجه به اقدامات انجام شده و شروع فصل سرما و بارندگی‌های پیش‌رو از آب گرفتگی معابر و تخریب ناشی از آن پیشگیری شود.

شهردار کاشان با اشاره به تعقیب حقوقی و برخورد با متخلفانی که اقدام به تخلیه نخاله و پسماند در زمین‌های رها شده می‌کنند، گفت: طرح پاکسازی معابر بایر و بی‌دفاع شهری در منطقه ۲ به منظور آراستگی محیط و تلاش برای افزایش سلامت شهروندان در حال اجرا است. 

ابریشمی‌راد با تاکید بر اینکه اراضی بایر منظر شهری را مخدوش کرده و محلی برای تجمع و رهاسازی پسماند ساختمانی می‌شود، خاطرنشان کرد: ازدیاد حشرات موذی و حیوانات ولگرد نتیجه این عمل غیر قانونی است به همین دلیل شهرداری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار متر مربع از زمین‌های رهاسازی شده را پاکسازی کرده است.

‌وی با اشاره به نقش همکاری شهروندان در رابطه با حفظ و نگهداری محیط زیست و کاهش مشکلات شهری، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ اخطاریه برداشت خاک و نخاله، پرکردن گود، صدور کارت تردد و برگ مسیر، برداشت انتقال خودروهای فرسوده در ستاد پاکیزگی معاونت خدمات شهری منطقه ۲ صادر شده است.

شهردار کاشان با بیان اینکه انعقاد ۱۳۵ توافق با ارزش ۷۸ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری در منطقه ۲ این شهر نشان از عزم جدی جهت رفع نقاط حادثه‌خیر و روان‌سازی ترافیک است، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار مترمربع آزادسازی در مناطق مختلف نظیر خیابان امیرکبیر، سه‌راه مدرس، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان شهید رجایی، خیابان بهشتی(کوچه تقدیسی)، بلوار خاندایی و شبکه جدیدالاحداث ۵۲ متری انجام شده که از این نظر منطقه ۲ دارای بالاترین آمار آزادسازی و توافق در بین مناطق پنجگانه شهرداری کاشان است.

ابریشمی‌راد حمایت‌ از اهالی هنر و فرهنگ  را بخش جدانشدنی و همیشگی از فعالیت‌های شهرداری برشمرد و یادآور شد: در این راستا ساختمان پلاتوی فرهنگسرای مهر کاشان با ظرفیت ۱۲۵ نفر با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال در حال احداث و تکمیل است.

وی اضافه کرد: مساحت سالن پلاتو ۲۱۰ مترمربع است، تجهیز سالن نمایش، اجرای نورپردازی، آگوستیک، عایق‌بندی گرما و سرما، تنظیم صدای سالن و نصب صندلی‌ها از جمله موارد در حال اجرا است.

شهردار کاشان گفت: بهسازی پیاده‌رو و معابر فرعی بلوار بهارستان در فاز دو ناجی‌آباد شامل ۹۵۰ متر طول جدول‌گذاری و پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع بلوک‌فرش با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در حال انجام است.

ابریشمی‌راد افزود: فاز نخست پارک اهل قلم با اختصاص اعتبار شش میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع در حال اجرا است و تاکنون دو هزار و ۶۰۰ متر جدول‌گذاری و دو هزار و ۵۰۰ متر مربع بلوک‌فرش آن به پایان رسیده است.

کد خبر 397602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.