محبوبیت خودروهای برقی رو به افزایش است

با توجه به روند رو به رشد افزایش آلودگی هوا و کمبود منابع سوختی، استفاده از وسایل نقلیه پاک نظیر خودروهای برقی در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای اروپایی با استقبال زیادی روبرو شده است.

به گزارش ایمنا، امروزه با در نظرگرفتن مسائل زیست محیطی نظیر افزایش آلودگی هوا که اغلب ناشی از ورود آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای به جو است، خودروهای برقی از توجه خاصی برخوردار شده است به طوری که فروش آن ها در بازارهای جهانی روندی صعودی ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

به همین علت، شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان رویکرد خود را به سوی طراحی خودروهای برقی  و هیبریدی متمایل کرده‌اند تا در سال‌های آینده، سهم این خودروهای پاک در بازار جهانی بیشتر شود. برآوردها نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از پنج برابر میزان آن در مقایسه با سال ۲۰۱۸ خواهد رسید.

با وجود اینکه خودروهای برقی و الکتریکی دوستدار محیط زیست هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای در بازار برخوردار نیستند اما علاقمندان بسیاری به ویژه در کشورهای اروپایی همچون نروژ، دانمارک، آلمان، سوئد و فنلاند پیدا کرده‌اند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند که پیرو وضع و اعمال قوانین جدی در بسیاری از مناطق نظیر آمریکای شمالی، شرق آسیا و همچنین کشورهای اتحادیه اروپا، افزایش ناوگان خودروهای برقی سرعت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد که این امر در نهایت منجر به ورود مدل های بیشتر با قیمت های ارزان قیمت تر و البته قابلیت های بهتری به بازارهای جهانی می‌شود.

کشورهایی نظیر نروژ، چین، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، هند و مکزیک از جمله دولت‌های پیشرو هستند که در تلاش برای  جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، در تلاشند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ممنوع اعلام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 397600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.