گوشی جدید شیائومی با قابلیت تشخیص زلزله

شیائومی از چند ماه پیش مشغول آزمایش قابلیت تشخیص زلزله‌ MIUI11 در استان سی‌چوآن چین بوده و به‌ زودی آن را برای تمام استان‌های این کشور ارائه می‌کند.

به گزارش ایمنا، یازدهمین نسخه از رابط کاربری MIUI یک ماهی است که ارائه‌ شده و قابلیت‌های بسیار جالبی دارد. شرکت شیائومی اکنون فاش کرده است که برای نجات زندگی افراد ویژگی جدیدی به این پوسته‌ اندروید، اضافه می‌کند. شیائومی در وبلاگ خود نوشته است MIUI11 و پلتفرم MI TV در چین، قابلیت تشخیص زلزله را دارند؛ این قابلیت که با همکاری مؤسسه‌ هشدار دهنده‌ حوادث طراحی شده، بی‌سروصدا در استان سی‌چوآن به‌عنوان بخشی از آزمایش در سپتامبر (شهریور) راه‌اندازی شده است.

به‌ گفته‌ مدیران شیائومی، قابلیت تشخیص زلزله MIUI11 به ‌زودی در تمام چین دردسترس خواهد بود و این شرکت وعده داده که گوشی جدید "چند ثانیه تا چند ۱۰ ثانیه قبل" قبل از رسیدن امواج زلزله به کاربران هشدار می‌دهد. این برای اولین‌بار نیست که هشدارهای مربوط به زلزله را در گوشی‌های هوشمند می‌بینیم؛ زیرا ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، نرم‌افزارهای جانبی و گروه 3GPP، عملکردهای مشابهی ارائه می‌دهند.شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ هشدارهای محلی زلزله را در ژاپن ارائه داد؛ درحالی‌که سازمان FEMA آمریکا امسال آزمایشی سیستمی دراین‌باره انجام داده بود.

اقدام شیائومی به این معنی است که افراد برای دریافت هشدار زلزله به دانلود نرم‌افزارهای جداگانه نیازی ندارند و همین موضوع باعث کاهش میزان عکس‌العمل کاربران می‌شود. اما هشدار "چند ثانیه تا چند ۱۰ ثانیه قبل" قبل از رسیدن امواج زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا حتی یک یا دو ثانیه قبل از وقوع زلزله نیز می‌تواند نجات‌دهنده باشد. شیائومی از دیگر تولیدکنندگان گوشی و ارائه‌دهندگان اینترنت اشیاء خواسته است عملکردهای مشابهی ارائه دهند. همچنین این شرکت تمایل دارد تجربه‌ها و شیوه‌های خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارد.

کد خبر 397599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.