بایدها و نبایدها در انتخاب کمربند

کمربندها از مهم ترین و کاربردی ترین اکسسوری ها هستند که انتخاب درست و مناسب آنها، می تواند هماهنگی بی نظیری را در پوشش به وجود آورد و استایل شما را جذاب تر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در انتخاب، استفاده و همچنین نگهداری از کمربندها نکاتی وجود دارد که در ادامه این مطلب به برخی از آنها اشاره می شود.

کمربندهای مردانه

لازم نیست هزینه زیادی را برای خرید انواع کمربند بپردازید، داشتن تنها دو یا سه نوع کمربند برای استایل های مختلف کافی است. به جنس و دوخت کمربند به عنوان دو رکن اصلی توجه داشته باشید که هر دو از کیفیت لازم و بالا برخوردار باشند. بهترین جنس کمربند، بدون شک چرم است.

کمربند شما حتما باید با کفشتان به ویژه در استایل های رسمی و کلاسیک، سِت باشد. کفش و کمربند باید در این نوع استایل ها هم جنس و هم رنگ باشند. 

جنس سگک کمربند باید با دیگر فلزات به کار رفته در استایل هماهنگ باشد.معمولا فلز سگک ها طلایی، نقره ای یا مسی هستند که بهتر است با ساعت، دکمه سر دست و... هماهنگ و هم رنگ باشند.

کمربندهای رسمی مشکی و قهوه ای تیره برای استایل با کت و شلوار مناسب است. کمربندهای رنگی یا بافته شده با استایل های معمولی و کژوال هماهنگی دارند. 

هر چه سگک کمربند بزرگ تر باشد،  کمربند غیر رسمی تر خواهد بود. کمربندهای رسمی سگک های صاف و کوچکی دارند. سگک های بزرگ معمولا در کمربندهای اسپرت استفاده می شوند. سگک کمربندهای رسمی معمولا طلایی یا نقره ای است.

هیچ وقت کمربندهای خود را روی شلوار نگه ندارید، زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، کمربند ها را به صورت عمودی و دور از نور آفتاب نگهداری کنید تا چرم آنها خشک نشود و کمربند، تغییر شکل و حالت ندهد.

کمربندهای زنانه

کمربندهای پهن برای لباس های غیر رسمی مناسب هستند اما کمربندهای باریک، کلاسیک تر است. اگر رنگ این کمربندها را خنثی استفاده کنید، می توانید آنها را با اکثر لباس های خود سِت کنید.

در انتخاب کمربند، فرم اندام خود را در نظر بگیرید. اگر بالاتنه کوتاهی دارید، از کمربندهای باریک استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید، بهتر است رنگ کمربندتان تیره باشد.

اگر اندام سیبی شکل دارید و کمرتان پهن است، کمربند پهن و تیره برای شما مناسب است. اگر اندام شما گلابی شکل یا ساعت شنی است و خط کمر مشخصی دارید، از کمربند با رنگ روشن استفاده کنید تا تاکید بر روی کمر بیشتر باشد.

اگر بالا تنه کوتاهی دارید، از کمربندهای باریک و هم رنگ لباستان استفاده کنید. کسانی که بالا تنه بلندی دارند بهتر است کمربندهایشان عریض و متضاد با رنگ لباس باشد.

کمربندهای فانتزی و فلزی با تزیینات زیاد را با لباس های مجلسی و شب  به کار ببرید.

کد خبر 397593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.