کشورهای پیشرو در تولید خودروهای برقی

بسیاری از کشورهای جهان با هدف مقابله با افزایش آلودگی هوا و برای کاهش آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، در تلاش هستند خودروهای برقی را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش ایمنا، افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده تا شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ در این زمینه بپردازند و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت avtowow آمده است، ۱۸ کشور پیشگام در توسعه زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست در فهرست زیر ذکر شده است:

۱. نروژ ۲. ایسلند ۳. سوئد ۴. هلند ۵. آندورا ۶. پرتغال ۷. فنلاند ۸. چین ۹. اتریش ۱۰. سوئیس ۱۱. بریتانیا ۱۲. بلژیک ۱۳. کانادا ۱۴. فرانسه ۱۵. ایالات متحده آمریکا ۱۶. دانمارک ۱۷. آلمان ۱۸. ژاپن

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

این در حالیست که بسیاری دیگر از کشورها و دولت های جهان هنوز در مورد لزوم و ضرورت توسعه زیرساخت های لازم برای حمل و نقل الکتریکی و پاک بی توجهی کرده و به جای تلاش برای ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان به منظور خریداری و استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی، اقدامات دیگری را که انجام می دهند که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، بازدهی و نتیجه بخشی خوبی نخواهد داشت. 

از مزایای توسعه استفاده از خودروهای برقی و پاک می توان به  کاهش میزان آلودگی هوا و گرمایش زمین، جلوگیری از مواجهه با بحران کمبود و افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی در دهه های آینده،  هزینه کم در نگهداری و استفاده، کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی و در نهایت مرگ و میر ناشی از اثرات آلودگی هوا اشاره کرد.  

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 397587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.