اینترنت حق الناس است

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

مطالبه مجلس برای رفع محدودیت اینترنت

فاطمه سعیدی با اشاره به قطعی اینترنت در چند روز اخیر بعد از اعتراضات به سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین گفت: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد وقوع خشونت تلخی در کشور بودیم که بحران آفرینی کرد البته شواهد و گزارش‌های امنیتی نشان می‌دهد از نقطه اوج این اتفاقات فاصله گرفته‌ایم و شرایط به سمت عادی شدن می‌رود به همین دلیل باید با برقراری دوباره دسترسی‌های مختلف به ویژه اینترنت، اختلال بزرگی که در زندگی میلیون‌ها نفر پدید آمده رفع شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس جمهور بارها ایجاد اشتغال در فضای مجازی را ثمره سیاست‌های دولت اعلام کرده است، باید برای صیانت از این دستاوردها و زندگی چند میلیون نفری که مستقیم و غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند، هرچه سریعتر رفع محدودیت‌های ایجاد شده را در دستور قرار دهند. نماینده تهران در پایان تاکید کرد: فراتر از به خطر افتادن معیشت بخش‌هایی از جامعه آن هم به دلیل محدودیت های ایجاد شده در دسترسی به اینترنت باید این نکته را در نظر گیریم که باید حق دسترسی به اینترنت را محترم و در زمره حق الناس برشمرد به همین دلیل لازم است به محض ایجاد ثبات و آرامش محدودیت‌های اعمال شده برطرف شود.

طیبه سیاوشی: دسترسی به اینترنت نیاز مردم است

طیبه سیاوشی در با اشاره به ادامه قطع اینترنت در شهرهای مختلف کشور در پی ناآرامی‌های اخیر گفت: شاک دستوری را ابلاغ کرده بود مبنی بر این‌که به دلیل مسائل امنیتی کشور تا ۲۴ ساعت اینترنت قطع باشد، اما اکنون فکر می‌کنم از آن ۲۴ ساعت ۷۲ ساعت هم گذشته است، اما هنوز اینترنت برقرار نشده است. وی ادامه داد: باید توجه کنیم که دسترسی به اینترنت نیاز مردم و یک ضرورت برای ارتباط است. یک بخش عظیمی از مردم از این راه زندگی خود را می‌گذرانند و شغل و کارشان وابسته به همین اینترنت است. در واقع بی‌خبری مطلقی اکنون وجود دارد. دو روز گذشته از آقای جهرمی در این باره سوال کردم و وی پاسخ داد که این موضوع دست من نیست؛ البته اشاره کردند که شبکه اینترنت ملی اکنون فعال است ولی شبکه ملی هم بسیار کند است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حداقل در این باره به مردم اطلاع دهند و اینترنت را در شهرهایی که آرامش به آنها بازگشته است برقرار کنند. با فرماندار صحبت کردم و وی در این باره گفت که شرایط تهران عادی است. پس باید در این شهر اینترنت را برقرار کنند. در واقع باید اینترنت را در این شهرهایی که شرایط عادی است وصل کنند تا این احساس در میان مردم ایجاد شود که شرایط کاملا عادی است. این قطع ارتباط یک ذهنیتی را برای مردم ایجاد می‌کند که اکنون چه وضعیت هولناکی در کشور برقرار است، اما وضعیت به این وحشتناکی نیست که اینگونه با قطع اینترنت برای مردم تصویرسازی می‌شود.

تعداد نیروهای آمریکایی در عربستان به سه هزار تن افزایش می‌یابد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره گفت: این نیروهای اضافی شامل ناوگان اعزامی هوایی برای حمایت از عملیات جنگنده‌های آمریکایی در عربستان و دو اسکادران جنگنده است که نخستین گروه از این نیروها طی چند هفته آتی وارد عربستان خواهند شد. وی افزود: این نیروهای آمریکایی در عربستان مستقر می‌شوند و با احتساب این نیروهای اضافی، تعداد کل پرسنل نیروهای مسلح آمریکا در ریاض به نزدیک به ۳۰۰۰ تن خواهد رسید. ترامپ همچنین گفت: این نیروها مادامی که حضورشان برای اجرای ماموریت‌های ذکر شده لازم باشد، در عربستان مستقر خواهند ماند. پنتاگون در سپتامبر سال جاری میلادی مجوز استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی در عربستان سعودی را صادر کرد. ترامپ تاکید کرده که ریاض هزینه استقرار این نیروهای اضافی آمریکایی را پرداخت خواهد کرد. براساس گزارش رسانه‌های مستقر در آمریکا، برنامه‌های مربوط به استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در عربستان پس از حملات ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو که هر دو کشور ایران را در این خصوص متهم کردند، مطرح شدند.

ارتش یمن: قادریم اهداف حیاتی در عمق اسرائیل را هدف بگیریم

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن بر آمادگی این نیروها در واکنش به تجاوزات اسرائیل در صورت ماجراجویی‌اش در هر حمله نظامی مستقیم به یمن تاکید کرد. سریع در همایش اداره ارشاد معنوی وابسته به نیروهای مسلح که خود به عنوان مدیر این بخش فعالیت دارد، تصریح کرد: پیامی که عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد میلاد پیامبر اکرم (ص) مطرح کرد، از موضع قدرت بود و دشمن اسرائیلی باید آن را جدی بگیرد. وی در این همایش که تحت عنوان "طمع‌ورزی‌های اسرائیل در یمن" برگزار شد، گفت: توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح یمن در زمینه یگان موشکی، پهپادی به گونه‌ای است که اکنون هر دو بخش می‌توانند به راحتی اهداف حیاتی در داخل عمق اسرائیل را هدف بگیرند. سرتیپ سریع اشاره‌ای به طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان برای توسعه طلبی در قبال مهمترین گذرگاه‌های حیاتی در خلیج فارس و دریای سرخ در طول تاریخ امت عرب و اسلامی کرد. سرتیپ عبدالله بن عامر، معاون مدیر اداره ارشاد معنودی در امور اطلاع‌رسانی نیز تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در طول تاریخ معاصر یمن طمع‌هایی در اشغال تعدادی از جزایر یمن در دریای سرخ داشته است. وی خاطرنشان کرد، رهبران اسرائیلی از سال ۱۹۶۶ طمع‌های بسیار و طرح‌هایی برای توسعه طلیب در مهمترین مناطق استراتژیک سواحل یمن به خصوص ساحل غربی داشته‌اند.

اردوغان: کردها داعشی‌ها را آزاد می‌کنند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور اظهار کرد: اطلاعات قابل توجهی از خویشاوندان نزدیک دستگیرشده ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش به دست آمده است. یگان‌های مدافع خلق هزاران عضو داعش را که در زندان‌های سوریه زندانی بوده‌اند، به نشانه تهدید آزاد کرده‌اند. به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان افزود، روشن است که برخی از مقامات آمریکایی در تلاشند تا از گروه‌های جدایی‌طلب سوریه حمایت کنند. وزارت دفاع ترکیه در توییتر نوشت: ترکیه تنها عضو ناتو و ائتلاف مبارزه با داعش است که تن به تن با داعش مبارزه کرده و بیش از ۴۰۰۰ عضو این گروه را در عراق و سوریه خنثی کرده است اما یگان‌های مدافع خلق بیش از ۸۰۰ عضو داعش را از زندان تل‌ابیض آزاد کرده‌ است. اردوغان اظهار کرد: تنها در طی عملیات سپر فرات بیش از ۳۰۰۰ عضو داعش را نابود کردیم. اگر عملیات دیگر را نیز در نظر بگیریم، این آمار به ۴۰۰۰ تن افزایش می‌یابد. رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: آنان که در تلاشند تا از یک گروه ترورستی جدایی‌طلب به عنوان نیرویی علیه داعش حمایت کنند، حالا در تلاشند تا کشتار غیرنظامیان از سوی این گروه را پنهان کنند. او در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد، برخی در تلاشند تا مبارزه ترکیه با تروریسم را جنگی علیه کردها جلوه دهند.

پادشاه سعودی به صدها حمله موشکی و پهپادی علیه کشورش اذعان کرد

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز در شروع به کار سال چهارم هفتمین دوره مجلس شورای عربستان اشاره کرد: سیاست نفت عربستان هدف ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت و خدمت به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را دنبال می‌کند و عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو (غول نفتی عربستان) به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اجازه مشارکت خواهد داد، همانطور که عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو موجب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد هزاران فرصت شغلی خواهد شد. ملک سلمان ادعا کرد: آرامکو توانست توان تولید نفت را بعد از حملات سپتامبر فورا بازیابد و این قدرت کشور را در پاسخگویی به خواسته جهانی در خصوص هر گونه کمبودی ثابت می‌کند. وی در ادامه باز هم مدعی شد، کشورش برای حل سیاسی در یمن تلاش می‌کند و امیدوار است توافقنامه ریاض در را به روی مذاکرات صلح گسترده‌تر باز کند. ملک سلمان تصریح کرد: عربستان از طریق چشم انداز ۲۰۳۰ در تمامی جوانب به مسیر تحقق دستاوردهای بیشتر ادامه می‌دهد. پادشاه سعودی اظهار کرد: به تلاش‌های خود برای بهبود وضعیت زنان سعودی و بالا بردن میزان مشارکت آنها در دو بخش عمومی و خصوصی ادامه خواهیم داد. ملک سلمان با بیان اینکه کشورش به دنبال گام برداشتن در مسیر پروژه‌های توسعه‌ای و ایجاد زمینه‌های جدید اقتصادی است، ادعا کرد: عربستان سیاست‌هایی را دنبال کرده که امنیت و شکوفایی کشور را حفظ کند. وی گریزی نیز به مساله فلسطین زد و مدعی شد که کشورش هرگز از هیچ تلاشی در یاری به ملت فلسطین فروگذار نبوده است. ملک سلمان با یاوه‌گویی‌هایی علیه کشورمان ایران، مدعی شد: ایران همچنان از دهه‌ها پیش در امور کشورهای همسایه‌اش دخالت می‌کند و حامی "تروریسم" است. عربستان و کشورهای دیگر از اقدامات و سیاست‌های ایران رنج می‌برند. وی اقدامات "خرابکارانه علیه کشتی‌ها، نفتکش‌ها و حملات به آرامکو" را به ایران نسبت داد و کشور خودش و کشورهای دوست و برادر سعودی‌ها را ملزم به درایت در قبال این قبیل رویدادها خواند!

کد خبر 397563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
    2 0
    اینترنت تا کی قطعه
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
      1 1
      این دیگه چه سوالیه؟ مگه داری مستقیم با دبیر شورای امنیت ملی صحبت می کنی که این سوال و می پرسی؟ بقیه کاربرا و خبرنگارا هم مثل شما هیچ اطلاعی ندارن