۱۰ درصد جمعیت خوانسار عضو کتابخانه‌ هستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوانسار با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌ها هستند، گفت: سه کتابخانه با سه هزار و ۲۲۶ عضو در شهرستان وجود دارد.

عزیزه زارعی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار، اظهار کرد: در شهرستان خوانسار سه کتابخانه وجود دارد دو تای آن در روستاهای رحمت آباد و ویست است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوانسار افزود: ۵۳ هزار جلد کتاب در سه کتابخانه‌ شهرستان با موضوعات علمی، فرهنگی، درسی و پزشکی وجود دارد و سه هزار و ۲۲۶ نفر در گروه‌های سنی مختلف عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: با عضویت ۱۰ درصدی جمعیت شهرستان در کتابخانه‌ها در رتبه سوم استان قرار داریم، اما کمبود کتابخانه در روستاهای شهرستان یکی از مسائلی است که گریبانگیر ماست.

زارعی فر با اشاره به تاسیس یک کتابخانه کودک و نوجوان گفت: یک کتابخانه مستقل ویژه کودک و نوجوان با ۶۰۰ نفر عضو در منطقه بیدهند قرار دارد که با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین احداث شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی مسابقات نقاشی، رنگ آمیزی، کتابخوانی، قصه گویی و نشست کتابخوانان با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۷۲ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی تخصیص یافت که ۵۰ درصد آن جذب شد، همچنین امسال نیز از محل تملک دارایی شهرستان ۵۵ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

کد خبر 397546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.