آمادگی مدیریت شهری در زمان بارش برف و یخبندان در سنندج

معاون خدمات شهری شهردار سنندج از تشکیل جلسات مختلف و برنامه‌ریزی جهت خدمات‌رسانی مطلوب در زمان بارش نزولات جوی در شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، لقمان حیدری اظهار کرد: هرساله با آغاز فصل سرما و شروع بارش نزولات جوی، مدیریت شهری با تمام توان جهت تسهیل در عبور و مرور در زمان یخبندان معابر سطح شهر جلسات مختلفی را برای تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب تشکیل می‌دهد.

وی افزود: با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ستاد برفروبی، نقاط حساس و حادثه‌خیز شناسایی شده و تجهیزات لازم در این نقاط مستقر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار سنندج از اضافه شدن ۲۳۰ هزار مترمربع به مساحت سواره‌رو سطح شهر و نواحی برای برفروبی خبر داد و گفت: معابر سواره‌رو نظیر بلوار ۳۶ متری دگایران، بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر، بخشی از بلوار ۳۰ متری ننله، پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید، ورودی ناحیه منصل شهری حسن‌آباد و خیابان هیمن حسن‌آباد از جمله معابر سواره‌رویی بوده که امسال به سطح شهر اضافه شده است.

حیدری تصریح کرد: از پانزدهم آذرماه امسال انواع تجهیزات و ماشین‌آلات شامل لودر، گریدر، برفروب و تیغه برفروب، بیل، خاور و نیسان در ستاد برفروبی در سطح شهر مستقر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تجهیز ماشین‌آلات، خرید لاستیک، زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات کامل اقدامات لازم را انجام و مدیران مناطق با توجه به میزان نیاز سطح منطقه و نواحی مربوطه باید نسبت به تهیه مخزن نمک مورد نیاز جهت استفاده در ستاد برف‌روبی اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار سنندج اضافه کرد: جهت جلوگیری از آسیب رساندن به سرعت‌گیرها در زمان برفروبی نسبت به نصب علائم استوانه‌ای در کنار سرعت‌گیرها باید اقدام کنیم.

حیدری گفت: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به درختچه‌ها باید بلافاصله بعد از بارش برف و سنگین شدن شاخه‌ها نسبت به تکاندن آن اقدام و درختانی هم که شاخه‌زنی نشده بلافاصله شاخه‌زنی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم در مواقع بارش برف و یخبندان به شهروندان خدمات مطلوب و شایسته ارائه دهیم و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

کد خبر 397543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.