۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
دختر نوجوان پدرش را با قمه کشت

بازداشت سارق فضای مجازی با ۶۴۴ کارت بانکی، ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده، کشف سلاح جنگی ‌از آشوبگران در غرب تهران، اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس،افزایش ۲۰۰ برابری مراجعه به موتور جستجوی بومی و اعتراف دختر ۱۷ ساله به قتل پدر عناوین بسته خبری ایمنا بیست و نهم آبان ماه است.

به گزارش ایمنا، ساعت ۲ ظهر روز دوشنبه گذشته ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر در جریان قتل مرد ۴۶ ساله ای در خانه‌اش قرار گرفتند و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل پی بردند که مرد ۴۶ ساله از ناحیه کمر هدف ضربه قمه‌ای قرار گرفته است؛ بررسی های ابتدایی نشان از آن داشت که قربانی جنایت دو دختر ۱۷ و ۱۲ ساله دارد و همراه همسرش در خانه بوده که این سناریوی مرگبار رقم خورده است. مادر و دو دختر تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه دختر ۱۷ ساله به قتل پدرش برای دفاع از جان مادرش اعتراف کرد.

دختر ۱۷ ساله به ماموران گفت: پدر و مادرم از چندی قبل با هم اختلاف داشتند و روز حادثه پدرم به خانه آمد و وقتی دید مادر در خانه نیست شروع به بهانه گیری کرد و با من درگیر شد که در همین لحظه مادرم وارد خانه شد.

وی افزود: پدرم به محض مشاهده مادرم به سمت او حمله کرد و در درگیری با مادرم دستانش را روی گردن مادرم فشار داد و دیدم صورت مادرم کبود شده که برای نجات جان مادرم به سراغ قمه ای که پدرم از قبل در خانه داشت و بارها مادرم را با آن تهدید کرده بود که او را می کشد برداشتم و از پشت قمه را به کمر پدرم فرو کردم و همین باعث شد تا پدرم دستانش را از روی گلوی مادرم بردارد.

دختر نوجوان ادامه داد: پدرم روی زمین افتاد و مادرم نجات پیدا کرد و در ادامه با اورژانس تماس گرفتیم تا پدرم زنده بماند اما پدرم به خاطر خونریزی زیاد تسلیم مرگ شد.

اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر اختصاص حداکثر ۱۲۰ لیتر بنزین ماهانه به سرویس‌های مدارس گفت: با هماهنگی‌هایی که از طریق ستاد سوخت به عمل آمده مقرر شده است کلیه سرویس‌هایی که برای مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی) در وزارت کشور ، اطلاعات‌شان را ثبت کنند.

وی ادامه داد:‌ پس از ثبت اطلاعات در سامانه سپند، متناسب با پیمایشی که انجام می‌شود،‌ سهمیه لازم برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. نوع سرویس‌ها متفاوت است، چراکه برخی از مسیرهای سرویس‌های مدارس کوتاه و برخی طولانی است.

کارت سوخت خودروهای فرسوده ابطال می‌شود

کارت سوخت خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلت‌های با عمر ۱۰ سال به بالا بر اساس مصوبه هیات وزیران ابطال شد و این گروه از خودروها باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

براساس آئین نامه مصوب هیات دولت، خودروهای دارای شرایط فرسودگی، نه تنها کارت سوختشان ابطال می شود، بلکه پلیس موظف است از رفت وآمد این خودروها جلوگیری کند.

براساس این آئین نامه، خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی(سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتوسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می شوند.

سارق فضای مجازی با ۶۴۴ کارت بانکی بازداشت شد

سرهنگ حسن محمدنژاد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران سارق فضای مجازی را با ۶۴۴ کارت بانکی دستگیر کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا مازندران، این فرد که از هکرهای شناخته شده استان است که پس از شکایت سه تن از شهروندان مبنی برهک صفحات شخصی اینستاگرامشان توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و در یکی از شهرهای مرکزی کشور دستگیر شد.این هکر حرفه ای و سابقه دار با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام پنج میلیارد ریال از آنها سرقت کرد.

این هکر پس از هک صفحات شخصی اینستاگرام سه شهروند مازندرانی، با ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه، اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می کرد.

۶۰ درصد ایرانی‌ها قلیان می کشند

غلامرضا حیدری رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات اظهار کرد: البته این آمار برای قلیان متفاوت است، به گونه‌ای که حدود ۳۰ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان به صورت گه‌گاهی مصرف قلیان دارند و از آنجاکه بیماری‌زایی و مواد سمی قلیان از سیگار بیشتر گزارش شده، بنابراین باید در این زمینه در سطح جامعه آگاه‌سازی عمومی انجام شود.

با اعلام آخرین آمار مصرف دخانیات در کشور، تصریح کرد:‌ بر اساس آخرین آمار قابل استناد، حدود ۲۰ درصد آقایان و ۲ درصد خانم‌ها مصرف روزانه سیگار دارند.

حیدری با هشدار نسبت به بیماری‌زایی دخانیات، خاطرنشان کرد:‌ تقریبا هیچ ارگانی در بدن از مصرف دخانیات و مواد سمی آن در امان نیست و تمامی ارگان‌های بدن به شکلی از مصرف دخانیات آسیب می‌بینند. به عبارت دیگر، مرتبط بودن تمامی سرطان‌ها، ۷۰ درصد بیماری‌های ریوی، ۵۰ درصد بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ‌های ناشی از آن با مصرف دخانیات گزارش شده است.

تخصیص کارت بلیت ۳۰۰ هزار تومانی به سربازان در صورت تصویب شورای شهر

افشین حبیب زاده عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از تصویب اختصاص دوهزار سهمیه کارت بلیت ۳۰۰هزار تومانی به سربازان در این کمیسیون در فاز اول خبر داد، گفت:  کارت بلیت های سربازان ۳۰۰هزار تومان شارژ می شود اما از این میان ۲۰درصد مبلغ را ستاد کل و ۸۰ درصد را نیز شهرداری تهران پرداخت می‌کند.

کشف سلاح جنگی ‌از آشوبگران در غرب استان تهران

سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام شرایط عادی و آرامش در این محدوده، از دستگیری عوامل و لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر در شهرستان‌های غرب استان تهران خبر داد و گفت: این افراد برای انجام تحقیقات در اختیار عوامل قضایی قرار گرفته‌اند. برخی از این افراد نیز متواری شده‌اند که شناسایی شده و بزودی دستگیری خواهند شد.

به گفته وی اغتشاشگران و آشوبگران جزو ساکنان آن محل نبودند. ضمن اینکه از برخی از این افراد سلاح سرد و در مواردی سلاح جنگی نیز کشف شده است که طبیعتا به نظر نمی‌رسد این افراد جزو مردم عادی باشند و به همین دلیل است که شواهد نشان می‌دهد این افراد سازماندهی شده بودند.

رییس بهزیستی کشور: حدود نیمی از ضایعه نخاعی‌ها زخم بستر دارند

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان ۲۶ هزار بیمار دارای ضایعه نخاعی را تحت پوشش دارد که از این شمار ۴۲ درصد یعنی ۱۱ هزار نفر زخم بستر دارند. همچنین افرادی که معلولیت شدید دارند و وابسته به بستر هستند، ۵۳ درصد از این افراد هم  با زخم‌های مزمن دست به گریبان هستند. بنابراین نیاز است همکاری‌های بین بخشی شکل بگیرد تا این زنجیره ایجاد مشکل رفع شود. زخم‌های مزمن باعث کاهش کیفیت زندگی و در برخی موارد منجر به مرگ می‌شود و علاوه بر این هزینه‌های بالایی در سطح کشور دارد.

تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی و مرکزی و شرقی کشور  

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در اغلب محورهای مواصلاتی نیمه شمالی، مرکزی و برخی از محورهای شرق کشور بارش برف و باران مشاهده می‌شود، براین اساس اغلب محورهای استان همدان، سمنان، ارتفاعات استان‌ مرکزی، البرز، تهران، مانند کرج -چالوس، هراز، فیروزکوه و کیاسر- سمنان بارش برف وجود دارد.

رحمانی تصریح کرد: همچنین کسانی که قصد سفر به محورهای کوهستانی را دارند، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ با خود همراه داشته باشند.

وی در ادامه درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها نیز بیان کرد: ترافیک در ورودی و خروجی کلان‌شهرهایی مانند اصفهان، تهران و مشهد پرحجم اما روان است.

افزایش ۲۰۰ برابری مراجعه به موتور جستجوی بومی طی روزهای اخیر

امیرعلی خیراندیش رئیس هیئت مدیره موتور جستجوی بومی پارسی‌جو با اشاره به افزایش مراجعات به موتور جستجوی بومی که در بستر شبکه ملی اطلاعات فعال است، گفت: موتور جستجوی پارسی‌جو، روزانه پاسخگوی ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار جستجو در فضای وب بود که به دلیل نبود اینترنت و قطع بودن سرویس گوگل، میزان مراجعات به این موتور جستجوی بومی طی روزهای اخیر ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابر شد.

داروی بیماران پروانه‌ای با پیک در محل زندگی آنان تحویل می‌شود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ممنوعیت نقل و انتقال پول و دارو به ایران، گفت: وزارت بهداشت داروهای بیماران خاص را به سختی تهیه می‌کند اما تا این لحظه نگذاشتیم هیچ بیماری خاصی برای دارو دچار کمبود شود و از طریق کانال‌های غیررسمی این نیازها را برآورده کرده‌ایم.

وی با اشاره به داروی مورد نیاز بیماران پروانه‌ای تأکید کرد: برای تهیه داروی بیماران پروانه‌ای یکی دو شرکت بسته مورد نیاز این داروها را ندادند، اما از راه‌های دیگر این داروها را تهیه کردیم و از این به بعد هم به شکل سامانه‌ای با پیک خاص این داروها در محل زندگی این بیماران تحویل می‌شود.

کد خبر 397540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.