جابجایی روزانه ۴۵۰ مسافر توسط اتوبوسرانی بیرجند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: سرانه جابجایی اتوبوس در بیرجند ۴۵۰ نفر در روز است.

به گزارش ایمنا، یدالله غلام‌پور، اظهار کرد: با افزایش قیمت بنزین، پیش‌بینی می‌کنیم قسمتی از سفرها به سمت حمل و نقل عمومی افزایش کند که خوشبختانه بخشی از ظرفیت خالی است و می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های بیرجند ظرفیت لازم را دارند و نگرانی از حیث کمبود ظرفیت در ناوگان وجود ندارد، تصریح کرد: سرانه جابجایی اتوبوس در بیرجند ۴۵۰ نفر در روز است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه ظرفیت تردد این ناوگان خالی است، یادآور شد: شهروندان نگرانی از این نظر نداشته و اگر تقاضای سفر در ساعاتی از روز بیشتر شود، ظرفیت را تقویت خواهیم کرد.

غلام‌پور با بیان اینکه در حال حاضر هنوز سهمیه بنزین یارانه‌ای سرویس‌های مدارس و آژانس‌ها مشخص نشده است، اضافه کرد: سرویس‌های مدارس باید در سامانه سپند ثبت‌نام کرده و باید اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه افزایش خودسرانه نرخ کرایه توسط سرویس‌های حمل و نقل مصداق گران‌فروشی است، افزود: دریافت کرایه تنها براساس نرخ مصوب صورت خواهد گرفت و تجاوز از آن جریمه دربرخواهد داشت.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص در سطح ملی اخذ خواهد شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را به شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴-۵ اطلاع دهند.

غلام‌پور با بیان اینکه در حال حاضر هنوز سهمیه بنزین یارانه‌ای سرویس‌های مدارس و آژانس‌ها مشخص نشده است، اظهار کرد: سرویس‌های مدارس باید در سامانه سپند ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه هر خودرویی که بدون مجوز و یا بدون پروانه فعالیت، مسافر و یا دانش‌آموز جابجا کند، سهمیه‌ای به آن تعلق نخواهد گرفت، عنوان کرد: سهمیه بنزین یارانه‌ای برای تاکسی‌های بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر با نرخ یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و تاکسی‌های دوگانه ۲۵۰ لیتر اعلام شده است.

کد خبر 397533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.