شهرداری مشهد نایب‌رئیس صندوق بین‌المللی توسعه کلانشهرها شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد از موفقیت و درخشش شهرداری مشهد در خصوص کسب نایب رییسی صندوق بین‌المللی توسعه کلانشهرها "FMDV" خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: این موفقیت در راستای سفر هیئت رسمی شهرداری مشهد به کشور آفریقای جنوبی و شهر «دوربان» به منظور شرکت در بزرگترین گردهمایی سالانه مجمع عمومی ابر سازمان بین‌المللی "شهرهای متحد و حکومت‌های محلی UCLG " به دست آمده است.

وی افزود: پس از چند دوره همکاری شهرداری مشهد در هیئت مدیره صندوق بین‌المللی توسعه کلانشهرها در این سفر، زحمات چندین ساله گروه همکاری‌های بین‌المللی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد به ثمر رسید و با رای اکثریت هیئت مدیره، شهرداری مشهد به سمت نایب رییس صندوق بین‌المللی توسعه کلانشهرها FMDV انتخاب شد.

حسین‌نژاد گفت: این صندوق با هدف توسعه تبادل و انتقال تجربیات در حوزه‌های فنی و شهری، انتقال منابع مالی و تکنولوژی به شهرهای عضو آن تشکیل شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به مباحث کلان در سیاست‌های خارجی کشورمان و اینکه به دلایل مختلف، امکان انتقال منابع مالی و تکنولوژی به صورت مستقیم برای شهر مشهد مهیا نشده است لیکن با بهره‌گیری از دانش روز و کارگروه‌های تخصصی و آموزشی که در سال‌های اخیر با همکاری بسیار نزدیک صندوق توسعه کلانشهرها در مشهد برگزار شده است، آخرین متدهای روز دنیا در تامین منابع مالی در شهرداری‌ها نظیر "تامین منابع مبتنی بر زمین LBF " در حوزه مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری مشهد و تغییر سیاست از تامین مالی ناپایدار به شیوه‌های تامین منابع مالی پایدار، سیاست‌های باز تنظیم مجدد زمین در حوزه املاک شهرداری پس از بومی‌سازی مورد بهره‌برداری واقع شده است که شاهد موفقیت‌های ویژه شهرداری مشهد در این حوزه‌ها بوده‌ایم.

وی گفت: شهرداری مشهد تنها کلانشهر ایرانی عضو سازمان متروپلیس است که با حق رای در انتخاب هیئت مدیره سازمان شهرهای متحد است.

کد خبر 397532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.