۶۴ ناوگروه به آب‌های آزاد اعزام کردیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم اختتامیه  سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی ارتش که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان برگزار شد، گفت: موضوع امنیت و ایجاد آن تکلیف همه دولت هاست و قدرت ملی از برآیند فعالیت ها در این حوزه به دست می آید. امنیت باید پایدار باشد تا فعالیت های اجتماعی بتواند ادامه پیدا کند، به همین دلیل همه دولت ها برای شکل گیری امنیت تلاش می کنند

وی نیروهای مسلح را تامین کننده امنیت دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است، به همین دلیل تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز به واسطه شرایط امنیتی خاصی که در منطقه دریای سرخ به وجود آمده  و ناامنی‌های تروریستی در آنجا خطوط مواصلاتی ما را تهدید می کند، دریای سرخ به عنوان یک دریایی ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

خانزادی افزود: علاوه به ناوگروهای که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می یافتند دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریایی سرخ تا کانال سوئز داشته‌اند تا امنیت خطوط مواصلاتی را تامین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند جذب و استخدام نیروها در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: کسانی که به نیروی دریایی ملحق شده اند افرادی هستند که در صف ثروت و مال اندوزی نایستاده اند بلکه در صف سربازی و پاسداری از کشور و شهادت ایستاده اند. به همین دلیل نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش ویژگی های بسیار خاصی دارند که مقام معظم رهبری این ویژگی ها را ایمان، شجاعت و دانش می‌دانند. در نیروی دریایی وظیفه داریم در فرایند جذب نیرو، ویژگی‌های مد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم و در فرایند آموزش این ویژگی‌ها را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کسب آموزش‌های دینی در مراکز آموزش ما باید دانایی و شکوفایی را تقویت کند، در جامعه اسلامی برای تقویت نیروهای مسلح در طراز انقلاب اسلامی باید بر آموزشهای دینی تاکید کنیم، زیرا این ویژگی می تواند در مقابله با دشمنی که در همه عرصه ها مقابل ما صف آرایی کرده ، نمایشی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی باشد.

خانزادی اقتدار و صلابت را بسیار متکی بر نیروی انسانی کارآمد، ولایی و بهرمند از قرآن کریم دانست و گفت: برای تقویت بنیه معنوی نیروهای مسلح باید با قرآن کریم ارتباط برقرار کرده و ازآن بهره بیشتری برد، خوشبختانه این ویژگی و روحیه انس با قرآن یکی از مهمترین ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش است. انس با قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروهای مسلح یکی از شاخص های بارز نیروهای ما و شاخصی برای جذب نیروهاست.

کد خبر 397522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.