کسی می‌تواند با وجود بیماری شدید، شاد باشد؟

در چهارمین روز از دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت فیلم مستند «به سلامتی!» ساخته برونلا فیلی، محصول سال ۲۰۱۸ ایتالیا، یکی از آثار منتخب بخش نمایش‌های ویژه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت است. سوال محوری فیلم این است که آیا کسی می‌تواند با وجود بیماری شدید، شاد باشد؟!

به گزارش ایمنا، در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۵ دقیقه‌ای آمده است: «نیک دیفینو یک مجری مشهور غذا، پس از تشخیص این که سرطان دارد، از چیزهایی که او را خوشحال می‌کند، دست نمی‌کشد: شغلش، کسانی که دوستشان دارد و البته غذا...»

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: کارگردان: برونلا فیلی، نویسندگان: آنتونالا گایتا، برونلا فیلی، نیکولا دیفینو، فیلمبردار: داویده میکوچی، تدوینگران: آندره‌آ فاکینی، آلساندرو آلیائودی، تهیه‌کنندگان: برونلا فیلی، اینس واسیلیه‌ویچ، نیکولا لوسواردی، استفانو ساردو

مستند «به سلامتی!» تاکنون برنده‌ جشنواره‌ حقوق بشر و فیلم منتخب تماشاگران جشنواره بیوگرافیلم شده و در جشنواره‌های هات‌داکس کانادا، تسالونیکی یونان، فیلم‌وُرد و... روی پرده رفته است.

در کارنامه فیلمسازی برونلا فیلی، ساخت آثاری چون زیبایی عظیم (۲۰۱۱)، خروج اضطراری- ایتالیایی‌های جوان در خارج (۲۰۱۱) و خواهران دریا (۲۰۱۸) به چشم می‌خورد.

برنامه کارگاه‌های پژوهشی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام شد

برنامه کارگاه‌های پژوهشی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که با حضور اساتید ایرانی و خارجی برگزار می‌شود، اعلام شد.

عناوین این کارگاه‌های تخصصی که به منظور گسترش دانش سینمای مستند و ایجاد فرصت برای تعاملات بین‌المللی پژوهشی، طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود، به این شرح است:

۱۹ آذر/ ساعت ۱۴ تا ۱۸: تکنیک صدابرداری و صداگذاری؛ با حضور اریک اشپیتزر از اتریش؛ مدیر پنل: حسن شبانکاره

۲۰ آذر/ ساعت ۱۴ تا ۱۸: گسترش طرح و فیلمنامه؛ با حضور پیتر گت‌شالک از آلمان؛ مدیر پنل: محسن عبدالوهاب

۲۲ آذر/ ساعت ۱۴ تا ۱۸: تهیه‌کنندگی خلاق؛ با حضور برام کرولس از بلژیک؛ مدیر پنل: سعید رشتیان

متقاضیان شرکت در کارگاه‌های تحقیقاتی- پژوهشی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir مراجعه کرده و ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کارگاه‌ها، اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نمایند.

با توجه به ظرفیت محدود کارگاه‌های پژوهشی سینما حقیقت، افرادی که از شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده روی وب‌سایت جشنواره برخوردار بوده و زودتر ثبت‌نام کرده باشند، در اولویت انتخاب قرار می‌گیرند.

به همه هنرپژوهانی که در تمامی کارگاه‌های سینماحقیقت حضور فعال داشته باشند، "گواهی حضور" داده می‌شود.

منبع :ایسنا

کد خبر 397517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.