بهترین مکمل‌ها برای رفع استرس کدام است؟

معمولا استرس خود را با علائمی نظیر سردرد، اضطراب، مشکلات پوستی و یا گوارشی نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، با وجود اینکه راهکارهای شناخته شده از قبیل یوگا، مدیتیشن، و بعضی درمان‌های دارویی، علائم استرس را کاهش می‌دهد، مصرف مکمل‌های طبیعی نیز برای رهایی و بهبود این نشانه‌ها مفید است. در ادامه شما را با بهترین مکمل‌ها برای رفع استرس آشنا می‌کنیم:

ویتامین B۱۲: کمبود این ویتامین خود را با علائمی مانند احساس خستگی، بدخلقی و یا عدم تمرکز نشان می دهد؛ این کمبود همچنین می‌تواند باعث افسردگی و اضطراب شود. دریافت کافی ویتامین B۱۲  از طریق مواد غذایی و یا مکمل‌ها برای بهبود عملکرد عصبی و یا مقابله با استرس مفید است. علاوه بر مکمل‌های این ویتامین، جگر گوساله، ماهی قزل آلا، غلات غنی‌شده با این ویتامین و ماست کم‌چرب، حاوی بیشترین میزان ویتامین B۱۲ است.

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی منجر به بهبود سلامت مغز و تنظیم خلق و خوی افراد می‌شود. مطالعات نشان داده است مصرف مکمل روغن ماهی، علاوه بر بهبود علائم افسردگی و اضطراب، منجر به کاهش نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با کمبود توجه و دیگر مشکلات روحی روانی می‌شود.

منیزیم: این ماده معدنی نقش گسترده‌ای در بدن دارد و همه فرایندهای بدن از هضم غذا گرفته تا سلامت قلب و پوکی استخوان را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف مکمل منیزیم باعث شل‌شدن عضلات و آرامش ذهن شده و خواب خوب شبانه را تضمین می کند. تنها نکته‌ای که در ارتباط با مصرف مکمل‌های منیزیم وجود دارد این است که این مکمل ها ملین بوده و بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز نباید مصرف شود.

تریپتوفان: تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری برای تنظیم طبیعی خلق و خلق و خوی افراد است و در بلند مدت اثرات محافظت در برابر افسردگی، اضطراب و سطوح استرس بالا دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل ‌ای تریپتوفان باعث بهبود خواب شبانه و جلوگیری از ابتلا به آپنه خواب می شود.

ریشه سنبل الطیب: ریشه این گیاه بعد از میلاد مسیح قرن دوم، برای تسکین اضطراب، بی‌خوابی، بی‌قراری عصبی و همچنین گرفتگی معده استفاده شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از سنبل الطیب را تایید کرده است؛ مصرف منظم چای سنبل الطیب، مقدار  ماده شیمیایی به نام گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش می‌دهد که به تولید یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی کمک می‌کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 397491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.