صفر تا صد سهمیه بنزین خودروهای تحت پوشش سازمان تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تشریح سهمیه‌بندی سرویس مدارس و با اشاره به ثبت اطلاعات و مشخصات سرویس مدارس در سامانه‌ «سپند» گفت:این سامانه‌ پایش ناوگان دانش‌آموزی را برعهده دارد و اطلاعات سرویس مدارس از جمله تعداد و هویت راننده و خودرو سرویس مدرسه را ضبط و ثبت می‌کند.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در قالب سامانه‌ «سپند» میزان پیمایش سرویس مدرسه از منزل به مدرسه دانش آموز احصاء می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده به آن دسته از خودروهایی که در سامانه سپند اطلاعات آنها ثبت شده و اطلاعات آنها تایید می‌شود تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۸۰ لیتر برای خودروهای دو گانه سوز سهمیه بنزین اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: آنچه در پروژه سهمیه‌بندی سوخت اهمیت دارد میزان پیمایشی است که به ازای خدمات ارائه شده سهمیه به خودروها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال هشت هزار خودرو در قالب ۵۱ شرکت دانش‌آموزی خدمت‌رسانی به ۷۳ هزار دانش‌آموزان شهر اصفهان را انجام می‌دهند.

منوچهری در تشریح اختصاص سهمیه تاکسی‌های اینترنتی، اظهار کرد: در خصوص تاکسی‌های اینترنتی خودروهایی که مشمول سهمیه‌بندی می‌شود که بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش با مسافر در سامانه در هر ماه برای آن ثبت شود، اگر خودرویی در این حیطه قرار گرفت و این شمولیت را داشته باشد براساس پیمایش سهمیه به آن تعلق می‌گیرد، اما این سهمیه‌بندی تا سقف ۳۰۰ لیتر در هر ماه برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۱۸۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوز خواهد بود البته باید قیمت سفر تاکسی‌های اینترنتی ثابت نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه برای ون‌ها با توجه به مصرف و پیمایش بالایی که دارد سهمیه سوخت ۶۰۰ لیتری به آنها تعلق می‌گیرد، افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد ناوگان تاکسیرانی دوگانه سوز است و تنها پنج درصد خودروهای تک سوز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا بستر پایش تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده است یا خیر؟، گفت: این تاکسی‌ها در داخل سامانه‌هایی قرار گرفتند که به صورت برخط موقعیت مکانی همه سفرهای آنها ثبت می‌شود لذا مقرر شده سامانه تجمیعی در وزارت کشور راه اندازی شود که براساس آن، پیمایش تاکسی‌های اینترنتی را رصد کنیم و بر همان اساس سهمیه به آنها تعلق بگیرد.

وی با اشاره به آژانس‌های مسافربری تاکید کرد: اتحادیه مربوطه آنها نیز مقرر شده سامانه‌ای را ظرف دو ماه آینده مهیا کند تا براساس پیمایش سهمیه به آنها تعلق بگیرد.

منوچهری با اشاره به تعلق بسته‌های حمایتی به تاکسیرانان گفت: در این حوزه فعالیت‌های کارشناسی در حال انجام است، اما هنوز بسته‌های حمایتی قطعی نشده که گزارش آن را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را درباره عملکرد ناوگان تحت پوشش از طریق ۳۵۶۸۸۱۰۰ تلفن گویا و در فضای مجازی به نشانی @TAXIKHABAR اطلاع دهند.

کد خبر 397467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.