قرار بود طرح سهمیه بندی بنزین محرمانه باشد

نماینده مردم یزد در مورد اصلاح قیمت بنزین گفت: بحث سهمیه بندی و گرانی بنزین در جلسه شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده بود. رهبری هم نظر شورا را پذیرفته بودند و شورای هماهنگی به موضوع ورود پیدا کرد. آنها به نتیجه رسیدند که زمان و نحوه اجرا محرمانه باشد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل موسوی در مورد اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: بحث سهمیه بندی و گرانی بنزین در جلسه شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده بود. آقای تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به من گفت که همراه با پورابراهیمی در یکی الی دو جلسه شورا شرکت کرده و نظرات خود را مطرح کرده‌اند و در آن جلسات به این نتیجه رسیده‌ بودند که قیمت باید اصلاح شود.

وی افزود: رهبری هم نظر شورا را پذیرفته بودند و شورای هماهنگی به موضوع ورود پیدا کرد. آنها به نتیجه رسیدند که زمان و نحوه اجرا محرمانه باشد. آنها می‌توانستند به ما به عنوان نمایندگان مجلس اطلاع بدهند و ما هم به مردم توضیح دهیم.

نماینده مردم یزد ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مجلس می‌توانستیم شهرها را آرام کنیم و خودمان به این نگرانی‌ها دامن نزنیم. مردم از ما می‌پرسیدند شما در جریان این تغییرات بودید؟ می‌گفتیم نه.

موسوی به اینکه نحوه اجرای این طرح غلط بود خاطر نشان کرد: اگر ما اطلاع داشتیم به صورت شفاف به مردم می‌گفتیم و به آنها اعلام می‌کردیم که کار کارشناسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه، مجلس این اختیار را به دولت داده است که در مورد اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدام کند. کاری که دولت برای ارزش قیمت بنزین انجام داده غیر قانونی نیست زیرا مجلس اختیار داده است. نحوه هزینه کرد پول حاصل از فروش بنزین قانونی است و دولت در این زمینه هم تخلفی نکرده است.

نماینده مردم یزد در مورد نحوه نظارت مجلس به بازار بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم به بازار نظارت کنیم این وظیفه دولت و قوه قضاییه است. ما می‌توانیم وزرا را به مجلس دعوت کنیم و از آنها سوال کرده یا استیضاح‌شان کنیم. مثلا ما در کمیسیون عمران می‌توانیم از وزیر راه و مسکن بخواهیم قیمت‌ها در بحث حمل و نقل افزایش پیدا نکند.

موسوی افزود: برخی از مردم از ما می‌پرسند چرا دولت در آستانه انتخابات این کار را کرده است؟ شما در مجلس چه می‌کنید چرا از حق ما دفاع نکردید؟ همین سوال‌ها باعث می‌شود برخی از نمایندگان سوار بر این موج می‌شوند و کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهند. گرفتن این تصمیم در آستانه انتخابات باعث شده است که برخی نمایندگان دچار انفعال شوند و از احراز صلاحیت‌ها بترسند.

منبع: عصر ایران

کد خبر 397466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.