۱۳۰ هکتار از اراضی بستر و حریم کشف رود ساماندهی می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در گام اول با تحویل اراضی از سوی آب منطقه‌ای حدود ۱۳۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه آماده‌سازی و در عرض ۱۷ متر در دو سوی رودخانه درختکاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف رود با مدیریت واحد، اظهار کرد: با توجه به معضلات زیست محیطی کشف رود که به دلیل ورود فاضلاب به رودخانه در این منطقه وجود داشت، فعالیت هایی برای رفع این مشکلات طی سالهای گذشته انجام شد، اما چون این اقدامات به صورت جزیره ای انجام می شده، اثر بخشی لازم را نداشته است.

وی افزود: اما خوشبختانه با درایت استاندار خراسان رضوی، تاکیدات شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد، همکاری شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه ای، محیط زیست، دستگاه قضایی و سایر دستگاه های ذیربط تفاهم نامه ای در خصوص ساماندهی و احیای کشف رود تحت مدیریتی واحد با مرکزیت شهرداری امضاء و عملیات اجرایی آن بلافاصله آغاز شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه البته سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در منطقه کشف رود انجام و طی آن ۱۶۰ هکتار از اراضی حاشیه کشف رود درختکاری شده است، اظهار کرد: بعد از مدتی کار متوقف و دوباره اقداماتی به صورت جزیره ای در این منطقه انجام گرفت.

وی با ابراز خرسندی از اینکه اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی احیای و ساماندهی کشف رود به صورت مدیریت واحد هستیم، تصریح کرد: ساماندهی و احیای کشف رود کار بسیار سنگینی است که طی آن باید حدود ۸۰ کیلومتر از اراضی کشف رود حدفاصل پل شاهنامه تا پنج کیلومتر بعد از چرم شهر ساماندهی و احیا شود.

یعقوبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گام اول و تحویل اراضی از سوی آب منطقه‌ای حدود ۱۳۰ هکتار از بسترو حریم رودخانه آماده‌سازی و در عرض ۱۷ متر در دو سوی آن پس از لایروبی و ایجاد دیواره خاکی در ختکاری انجام خواهد شد.

وی گفت: درحال حاضر حدفاصل پل کلات تا خین عرب و در ضلع دیگر در محدوده چرم شهر در ۴۰ هکتار اقدامات لازم برای ساماندهی و احیای کشف‌رود آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بلافاصله و پس از انجام درختکاری و به موازات آن با توجه به معضلات فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر بحث احداث تصفیه خانه این شهرک در دستور کار قرار دارد که در این زمینه جلساتی را با مسئولان این شهرک برگزار کرده ایم و مقرر شد عملیات اجرا و تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرم شهر را سرعت ببخشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگراز مشکلات زیست محیطی کشف رود بحث تخلیه فاضلاب های تانکری در این رودخانه است، اظهارکرد: به دنبال دستور استاندار و تاکیدات شهردار مشهد فراخوان اجرای تصفیه خانه سپتاژ در این محل به زودی زده خواهد شد که درخواست داریم پیگیرهای لازم برای اختصاص اعتبار۱۵ میلیارد تومانی آن از سوی استانداری انجام شود تا با تامین مابقی اعتبار مورد نیاز از سوی شهرداری این تصفیه خانه در مدت زمانی کوتاه اجرا شود.

یعقوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساماندهی کشف رود و احداث تصفیه خانه های فاضلاب کار بسیار بزرگ و سنگینی است می‌طلبد تمام دستگاه های ذیربط در این مسیر شهرداری مشهد را یاری کنند.

کد خبر 397461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.