توجه به استاندارد نصب جان‌پناه در ساختمان‌ها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: توجه به استاندارد نصب جان‌پناه در ساختمان‌ها برای ایمنی هر چه بیشتر ساکنان لازم و ضروری است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ساختمان‌ها و اماکن عمومی باید از جان‌پناه که برای ممانعت از پرتاب شدن افراد استفاده می‌شود.

وی افزود: استاندارد جان‌پناه حدود ۱۱۰ سانتی‌متر است که یک استاندارد مناسب باتوجه به تناسب قد به ویژه برای خردسالان است تا از پرتاب شدن آنها به محیط خارج از ساختمان جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در پشت بام منازل می توان از نرده به عنوان جان پناه استفاده کرد، گفت: نرده‌ها باید به صورت عمودی نصب شود تا امکان ایجاد خطر برای کودکان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در ساختمان‌های چندطبقه نصب جان‌پناه الزامی است همچنین در واحدهای مسکونی که پنجره در ارتفاع وجود دارد باید جان پناه نصب شود.

آتشپاد گلابی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که مجهز به جان‌پناه است، چنانچه دچار حادثه حریق شود، امکان سرایت آتش از پنجره به طبقات بالاتر وجود ندارد.

وی گفت: جان پناه مانع از سرایت آتش به طبقات بالایی ساختمان‌ها می شود بنابراین با نصب جان پناه ایمنی بیشتر را برای محل‌های مسکونی فراهم کنیم.

کد خبر 397459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.