توجه به پروژه عدالت مکانی و رفع محرومیت‌زدایی در بودجه ۹۹

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: یکی از ورودی‌های اصلی بودجه ۹۹ برای تخصیص منابع مالی و اعتبارات، پروژه عدالت مکانی و رفع محرومیت‌زدایی از مناطق شهری است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری‌ها در شش ماهه دوم هر سال به تدوین برنامه‌ها و بودجه‌های سالانه خود می‌پردازند و موضوعات مهم را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی افزود: شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر برای بهره‌گیری از نظرات مردم و احصاء نیازهای آنها، روش‌های مختلفی از جمله نظرسنجی و نیازسنجی را در دستور کار خود قرار داده و درخواست‌های سامانه ۱۳۷ را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه عدالت مکانی و رفع محرومیت‌زدایی از مناطق شهری که از ابتدای سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: شهرداری از ابتدای سال‌جاری پروژه عدالت مکانی را تعریف کرد تا علاوه بر بررسی سرانه‌های خدماتی، امکان بهره‌مندی تمام شهروندان از امکانات به صورت برابر در تمام نقاط شهر را فراهم کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شهر اصفهان سرانه فضای سبز مطلوب است، اما همین سرانه در برخی از مناطق دسترسی‌های به شدت متفاوت و نامناسبی دارد، از این رو پروژه عدالت مکانی با هدف برخورداری برابر شهروندان از امکانات شهری مورد توجه قرار گرفت.

فردانی تصریح کرد: در این راستا خدماتی همچون فضای سبز، کتابخانه، مراکز ورزشی حمل ونقل عمومی، مراکز فرهنگی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حتی معابر شهری ارزیابی و مشخص شد که در چه نقاطی از شهر دسترسی شهروندان به خدمات شهری از استانداردها و میانگین شهر پایین است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ورودی‌های اصلی بودجه ۹۹ برای تخصیص منابع مالی و اعتبارات پروژه عدالت مکانی و رفع محرومیت‌زدایی از مناطق شهری است.

کد خبر 397457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.