"قانونی" دانستن شهرک‌سازی‌های اسرائیل امری خطیر است

به رغم اینکه واشنگتن شهرک‌سازی‌های اسرائیل را "قانونی" خوانده است، نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که "واشنگتن به صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان پایبند خواهد ماند".

به گزارش ایمنا و به نقل از روسیا الیوم، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: مهم است که درخصوص امور مهم و خطیر، شفاف باشیم و "قانونی" دانستن شهرک‌سازی‌های اسرائیل امری خطیر است.

کرافت همچنین تصریح کرد: برای این که شفاف باشیم، آمریکا به صلح به طور کامل پایبند خواهد ماند و "قانونی" دانستن شهرک‌سازی اسرائیل توسط واشنگتن، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد و این بحث و جدل‌های کنونی درباره قوانین بین‌المللی منجر به برقراری صلح دائم که به آن پایبندیم، نخواهد شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: ما به صلح پایبندیم، همانطور که از قبل گفتیم به اسرائیل نیز پایبندیم. آمریکا از گذشته از اسرائیل حمایت کرده امروز نیز از آن حمایت می‌کند و در آینده نیز از آن حمایت خواهد کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود تأکید کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی در تعارض نیست. این مسأله با موجی از مخالفت و محکومیت فلسطین، کشورهای عربی و بین‌المللی همراه بوده است.

کد خبر 397442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.