برترین های سیستم حمل و نقل در دنیا

توسعه و بهبود زیرساخت سیستم حمل و نقل در جهان به خصوص برای شهرهای پیشرفته اهمیت قابل توجهی دارد چرا که با توسعه این سیستم، سطح رضایت از زندگی شهروندان، موقعیت اجتماعی و اقتصادی شهر هم بهبود می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش بهره‌وری سوخت و ارتقا وضعیت سلامت شهروندان از جمله مزیت‌های یک سیستم حمل و نقل پیشرفته است. برنامه زمانی منظم وسایل حمل و نقل عمومی، سرعت و قابلیت دسترسی، ایمنی و تمیز بودن آن‌ها، هوشمندی در پرداخت هزینه‌ها و تجهیز به نقشه‌های مسیریاب از جمله مولفه‌های موثر در تعیین پیشرفتگی یک سیستم محسوب می‌شود. در این گزارش بعضی از بهترین سیستم­ های حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف جهان معرفی می‌شود.

برلین، فرانکفورت و مونیخ در آلمان

شبکه کارآمد حمل و نقل در سراسر آلمان از جمله در شهرهای برلین، فرانکفورت و مونیخ، بسیار پاکیزه، منظم و کاملا قابل دسترس است که شهروندان را در زمان کمی به گوشه و کنار شهرها منتقل می‌کند. قطارهای مترو، اتوبوس‌­ها، ترامواها همگی این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌­دهد که مجبور نیستند زمانی طولانی را منتظر وسایل نقلیه و یا در ترافیک ­بمانند. قطارهای زیرزمینی مونیخ بسیار دقیق، منظم و ایمن است و از نظر زمانی با قطارهای زمینی شهر هماهنگ شده است. بلیط مترو به صورت ماهانه، هفتگی و یا روزانه قابل خریداری است و اپلیکیشن­‌های تلفن همراه مربوط به آن‌ها نیز قابل دسترس است. سیستم حمل و نقل آلمان یکی از راحت­‌ترین و در دسترس­ ترین شبکه­‌های حمل و نقلی دنیا به شمار می­‌رود که با دقت بسیار طراحی شده است به طوری که معلولین به راحتی از آن استفاده می‌کنند.

زوریخ در سوئیس

زوریخ یکی از شهرهایی است که در لیست برترین­ سیستم­‌های حمل و نقل عمومی جهان قرار گرفته است. شبکه حمل و نقلی که دولت سوئیس برای عموم محیا کرده بسیار تمیز و منظم است و به ایمنی شهرت دارد. نظم این سیستم جای هیچ استرسی برای دیر رسیدن به مقصد باقی نمی­‌گذارد. مسیرهای سیستم حمل و نقل عمومی زوریخ به مناطق مختلف در سطح شهر تقسیم می­‌شود و قیمت­‌ها با توجه به محدوده سفر نیز متفاوت است.

نیویورک در آمریکا

ساختار مترو زیرزمینی نیویورک قطعا یکی از دست آوردهای با ارزش آمریکایی‌­ها به شمار می‌­آید. نیویورک یکی از معدود مکان­‌های جهان است که با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی آن می­‌توان به راحتی به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. شبکه کارآمد اتوبوس‌­ها و قطارها در هر پنج منطقه اصلی شهر نیویورک کار می کند. جالب اینجاست که حتی اگر شما بخواهید به خارج از شهر سفر کنید ایستگاهی به نام "پن" شما را به قطارهایی که به دیگر نقاط کشور می­‌برند، منتقل می‌کند.

دبی در امارات متحده عربی

یکی دیگر از شهرهایی که سیستم حمل و نقل قابل توجه و موفقی دارد دبی است. مسئولیت سیستم حمل و نقل عمومی این شهر به عهده اداره راه و ترابری آن است که تاکسی­‌های آبی و کشتی­‌های کوچک مسافربری درون شهری را نیز مدیریت می‌کند. آژانس‌­های حمل و نقل در دبی خدمات ویژه‌ای ارائه می‌­دهد به ویژه اینکه گردشگران را به مکان­‌های دیدنی معروف شهر منتقل می‌کند و خدماتی شامل وعده­‌های غذایی مختصر و ارائه نقشه­ شهر را نیز برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

مسکو در روسیه

سیستم مترو روسیه بسیار پیشرفته است و یکی از زیباترین سیستم‌های حمل و نقل جهان به حساب می‌آید. مکانی که قبلا به عنوان پناهگاه جنگی زیزمینی در مسکو استفاده می‌­شده امروزه به ایستگاه‌­های فاخر مترو تبدیل شده است. مسافران در این شهر حداکثر چهار دقیقه منتظر رسیدن قطار بعدی می­‌مانند که این در مورد همه ایستگاه‌­ها و تمامی ساعات شبانه روز صدق می­‌کند. متروهای مسکو علاوه بر اینکه بسیار قابل دسترس و ایمن است مقرون به صرفه نیز هست.

کد خبر 397417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.