پرداخت ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از شناسایی ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌ دستی در پهنه این استان خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌ دستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی پنج سال اخیر برای ارتقای تولیدات داخلی به‌ویژه در حوزه هنرهای دستی، سیاست حمایت از هنرمندان را در پیش گرفته است.

وی افزود: تا پیش از این گزارش‌های متناقضی از تعداد هنرمندان فعال صنایع‌دستی استان وجود داشت. معاونت صنایع‌دستی این اداره کل، طی این مدت به ویژه پس از انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر جامع صنایع‌دستی جهان، کار شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی را در پهنه این استان آغاز کرد، به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی شناسایی شده است.

الهیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از فعالان صنایع‌دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشتر آنها فاقد کارگاه هستند، طی چهار سال گذشته طرح حمایت از مشاغل خانگی ویژه بانوان هنرمند فعال را آغاز کرده‌ایم و هنرمندانی را که به هر دلیل امکان ایجاد کارگاه صنایع‌دستی نداشته و در منازل خود فعالیت می‌کنند، شناسایی و شناسنامه‌دار کرده‌ایم.

کد خبر 397413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.