قاتل ۳ زن روستایی در مخفیگاهش کشته شد

بسته خبری اجتماعی بیست و هشتم آبان ماه اختصاص دارد به بازگرداندن کلاهبردار ۴۰۰ میلیاردی به کشور، ماجرای قتل سه زن روستایی، ادامه بارش برف و باران در هفت استان کشور، احتمال ابطال مجوز پزشکان به علت استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان و جزئیات برگزاری هفتمین آزمون استخدامی کشور که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، بیستم خرداد امسال مردی ۳۲ ساله با اسلحه کلاش به خانه نامادری اش در روستای سیاهکان- شهرستان فنوج -رفت و نامادری ۴۵ ساله، خواهر خوانده ۱۷ ساله و مادر بزرگ ۶۲ ساله را با رگبار گلوله به قتل رساند و متواری شد.

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند عامل این جنایت پسر شوهر این زن ۴۵ ساله بوده که به‌خاطر اختلافات خانوادگی و تصورات اشتباهی که درباره نامادری و خواهر ناتنی اش داشته، با اسلحه‌ای به سراغ آنها رفته و هر سه زن را در خانه‌شان به رگبار بسته است.

صبح یکشنبه ۲۶ آبان، کارآگاهان مخفیگاه این تبهکار را در روستای «گیابند» بخش «جلگه» از توابع شهرستان دلگان ردگیری و با اطمینان از حضور متهم در محل، خانه را محاصره کردند.

 متهم که متوجه حضور مأموران شده بود در حالی که همه راه‌های فرار را بسته می‌دید، به‌سمت مأموران تیراندازی کرد اما در این درگیری مسلحانه کشته شد.

۶۰ درصد پزشکان قانون را دور زدند

قربانعلی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی گفت: تنها ۴۰ درصد از پزشکان اقدام به دریافت و استفاده از دستگاه کارتخوان کرده اند و هنوز بخش زیادی از این قشر فرهیخته تمایلی به دریافت دستگاه کارتخوان ندارند.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، سازمان های مردم نهاد، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها بارها پزشکان را به اجرای قانون دعوت کرده‌اند، اما ظاهرا پزشکان  قصد تمکین از قانون را ندارند.

رستم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پروانه پزشکی این دسته از پزشکان لغو می‌شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی چنین حکمی وجود ندارد، اما هفته گذشته آیین نامه‌ای ابلاغ شد که در آن آیین نامه آمده است اگر دستگاه‌ها و اصناف در بحث پرداخت مالیات تمکین‌های لازم را نداشته باشند پس از اخطار اولیه و ثانویه، پروانه فعالیت آن‌ها ابطال خواهد شد که این موضوع شامل پزشکان نیز می‌شود.

بازگرداندن کلاهبردار ۴۰۰ میلیاردی به کشور

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از دستگیری و انتقال کلاهبردار ۴۰۰ میلیارد ریالی به کشور خبر داد و گفت: این متهم با سوءاستفاده از اعتماد مال باختگان، اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال کرده و به خارج متواری شده بود.

وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده و با استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن آن به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

آزمون استخدامی ۳۰ آبان برگزار می‌شود

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور به موقع در ۳۰ آبان برگزار می‌شود و تاکنون نیمی از داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

وی افزود: از شب گذشته که کارت ورود به جلسه هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است از تعداد ۵۲۲ هزار داوطلب تا صبح امروز ۲۴۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کردند.

برف و باران در جاده‌های ۷ استان کشور

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت راه های کشور اظهار کرد: محور چالوس و آزادراه قزوین-رشت دارای بارش برف و باران و در محورهای هراز، فیروزکوه مه گرفتگی در ارتفاعات شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تردد در تمامی محورهای اصلی کشور روان است، گفت: درضمن برای تردد در محورهای کوهستانی به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

کشف بیش از ۱۰ تن خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های شیلات مازندران، مقابله و مبارزه با صیادان غیرمجاز و قاچاق کنندگان خاویار و ماهیان خاویاری است گفت: شیلات مازندران در هفت ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم خاویار و گوشت ماهیان خاویاری کشف کرد که بیش از ۶۴ کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری و همچنین هزار و ۸۰۰ کیلو ماهیان استخوانی از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

محمدزاده افزود: در همین راستا حدود ۱۹ هزار رشته دام غضروفی و بیش از ۴۵ هزار رشته دام ماهیان استخوانی از صیادان غیرمجاز کشف شد و حدود ۹۰ فروند انواع قایق توقیف و بیش از ۱۰۰ نفر به محاکم قضایی معرفی و برای ۴۸ نفر هم پرونده قضایی تشکیل شد.

پرونده پرداخت جریمه غیبت سربازی بسته شده است

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پرونده پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال ۱۳۹۷ بسته شده و زمان آن گذشته است، در مورد کسری خدمت فرزندان ایثارگران، گفت: چنانچه این افراد غیبت نداشته باشند و والدین آن ها بتوانند مدارک مرتبط به ایثارگری را ارائه دهند، به ازای هر یک درصد جانبازی ۱۲ روز، هر یک ماه خدمت در مناطق جبهه و عملیات ۱۲ روز و به ازی هر ماه اسارت نیز ۱۲ روز از کسر خدمت برخوردار می شوند.

وی  افزود: در برخی موارد شرایط تلفیقی نیز وجود دارد؛ به عنوان نمونه ممکن است فردی ۲۰ ماه حضور در جبهه و ۱۰ درصد جانبازی داشته باشد که این شرایط با یکدیگر تلفیق شده و کارت معافیت برای چنین افرادی صادر می شود، چنانچه والدین فرد مشمول کمتر از ۲۰ ماه حضور در جبهه و کمتر از ۱۰ درصد جانبازی داشته باشد، از کسر خدمت برخوردار می شود.

کد خبر 397392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.