۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
شیوع ۱۹ درصدی ناباروری در کشور

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یک مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی دانشگاهی که در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی راه‌اندازی شده در حال درمان ناباروری در استان اصفهان هستند که مرکز درمان ناباروری بخش خصوصی در اصفهان سال‌های متمادی است در این زمینه در کل کشور پیشتاز است.

زهرا جوانمردی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص آمار ناباروری در استان اصفهان اظهار کرد: آماری در این مورد نداریم اما شیوع ناباروری در کل کشور ۱۱ تا ۱۹ درصد است.

وی با بیان اینکه در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج دچار ناباروری اولیه هستند، افزود: این در حالی است که هر سال ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد افزوده می‌شود.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص دلایل ناباروری تصریح کرد: ناباروری شامل دو نوع اولیه و ثانویه است که در نوع اولیه آن زوج بدون فرزند پس از یکسال تلاش برای باروری موفق به بارداری نشده‌اند. در ناباروری ثانویه زوج دارای فرزند برای باروری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یکسال پیشگیری نکردن موفق به بارداری مجدد نشده‌اند.

جوانمرد با بیان اینکه هزینه‌های درمان ناباروری بسته به نوع درمان متفاوت است، گفت: حل مشکل ناباروری زوجین نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک خواهد کرد بلکه سبب ارتقای ابعاد سلامت اجتماعی، روانی و معنوی آنها خواهد شد.

وی در خصوص هدف برنامه حمایت مالی زوج نابارور توسط دانشگاه‌ها گفت: افزایش نرخ جمعیت، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری، بهبود کیفیت ارائه خدمات از اهداف این کمک حمایتی است.

زوجین دارای شرایط، حمایت مالی می‌شوند

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد هزینه‌های خدمات درمان ناباروری بر اساس تعرفه دولتی پوشش داده می‌شود، افزود: برای بیماران تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به شرط ارائه معرفی‌نامه، خدمات درمان ناباروری رایگان بوده و ۱۰۰ درصد هزینه‌ها توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص خدماتی که در بسته حمایتی درمان پوشش داده می‌شود، تصریح کرد: روش‌های کمک باروری شامل میکرواینجکشن، لقاح آزمایشگاهی و تلقیح داخل رحمی، داروهای تخصصی پرمصرف و روش‌های تشخیص و درمان ناباروری مردان تحت پوشش است.

جوانمرد با اشاره به اینکه زوجین نابارور باید شرایط لازم را برای تحت پوشش بسته مالی بودن داشته باشند، خاطرنشان کرد: شرایطی چون داشتن ناباروری اولیه، کمتر بودن سن زوج از ۴۵ سال، تابعیت ایرانی داشتن یکی از زوجین از شرایط تحت پوشش مالی قرار گرفتن زوجین نابارور است.

وی در خصوص تعداد مراکز درمان ناباروری در استان اصفهان گفت: یک مرکز خصوصی درمان ناباروری و یک مرکز دولتی دانشگاهی که در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی راه‌اندازی شده در حال درمان ناباروری در استان اصفهان هستند که مرکز درمان ناباروری بخش خصوصی در اصفهان سال‌های متمادی است در این زمینه پیشتاز در کل کشور و محل پذیرش بیماران داخل و خارج از کشور بوده است.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با راه‌اندازی مرکز دولتی درمان ناباروری در استان اصفهان کمک شایانی به پذیرش بیماران داخل و خارج از استان شده است و خدمات درمان با تعرفه دولتی به زوجین ارائه می‌شود و حتی تعرفه‌ها برای زوجین دارای شرایط طبق بسته حمایتی وزارت بهداشت خواهد بود.

کد خبر 397391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.