مشکلات آموزش و پرورش را به شیوه گذشته نمی‌توان حل کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حق مردم دریافت کیفیت بالای تحصیلی در مدارس است اما اگر بخواهیم مانند گذشته مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم به نتیجه نخواهیم رسید، اظهار کرد: باید راه حل‌های جدیدی برای آموزش و پرورش ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی، اظهار کرد: شرایط کنونی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نظر کمیت، کیفیت و توزیع نگران کننده است و باعث به وجود آوردن دغدغه‌هایی در جامعه می‌شود که انعکاس آن در مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش دیده می شود.

وی با بیان اینکه لازمه فعالیت نظام تعلیم و تربیت آرامش است، افزود: آموزش و پرورش سال‌هاست که در حوزه نیروی انسانی دغدغه دارد اما با وجود تلاش برای حل این مشکل، هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم لذا باید دولت به آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد با کاهش استانداردهای خود توانسته پوشش تحصیلی را افزایش دهد، تصریح کرد: حق مردم دریافت کیفیت بالای تحصیلی در مدارس است اما بخش عمده‌ای از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود و بودجه‌ای برای کیفیت بخشی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان غالب بر نداشته‌های آموزش و پرورش تاکید می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه به داشته‌ها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مفید آموزش و پرورش توجه نمی‌شود بنابراین ضرورت دارد تا بر داشته‌ها، توانایی‌ها و ظرفیت‌سازی‌های آموزش و پرورش هم تاکید شود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه تنها مسیری که در برابر دانش آموزان گذاشته می‌شود نباید کنکور و دانشگاه باشد، اظهار کرد: بیکاری محصول مهارت ناکافی برای جذب در بازار کار است و یکی از نهادهایی که می‌تواند در حوزه مهارت آموزی ظرفیت سازی کند، آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش زمانی قادر خواهد بود که از زاویه سهمی که در توسعه کشور دارد، وارد شود مسیرهایی مانند کنکور در توسعه کشور بسیار اندک است و مسیرهایی که در توسعه کشور نقش دارند، صنعت و کشاورزی است لذا باید با این بخش‌ها ارتباط داشته باشیم و ساز و کارهایی را برای چنین پیوندهایی ایجاد کنیم و در این راه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف وارد مذاکره شدیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم مانند گذشته مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم به نتیجه نخواهیم رسید، اظهار کرد: باید راه حل‌های جدیدی برای آموزش و پرورش ارائه دهیم و از ظرفیت‌های استفاده نشده آموزش و پرورش استفاده کنیم.

کد خبر 397354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.