تامین آب شهرگلشن در کوتاه‌مدت و میان مدت انجام می‌گیرد

مدیر اداره آب وفاضلاب شهرستان دهاقان گفت: عملیات ساخت سازه منبع دو هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر گلشن به اتمام رسیده و با بهره‌برداری از این طرح، مشکل تامین آب به‌صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت رفع می شود.

احمد رضا زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با بیان اینکه ساخت سازه منبع دوهزار مترمکعبی شهر گلشن و پرسازی، تست مخزن، ایزوگام و نصب شیرهای ورودی و خروجی آن به پایان رسیده و آماده بهره برداری است، اظهار کرد: این منبع با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه‌های عمرانی منطقه ساخته شده و در حال حاضر در مرحله آزمایش آبگیری قرار دارد.

وی تامین آب آشامیدنی را یکی از درخواست‌ها و دغدغه های مردم شهر عنوان کرد و گفت: با احداث این منبع مشکل تامین آب شهر گلشن به‌صورت کوتاه‌مدت و میان مدت رفع می شود.

مدیر اداره آب وفاضلاب شهرستان دهاقان با اشاره به تکمیل سازه مخزن و شیرخانه ورودی و خروجی ایستگاه پمپاژ شماره دو انتقال آب از تصفیه خانه باباشیخ علی به دهاقان، گفت: در طول مسیر خط انتقال آب سه ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته شده که ایستگاه شماره دو در روستای قمبوان درحال احداث است و دو ایستگاه دیگر در طالخونچه و جاده پوده به دهاقان قرار دارد.

زارعان از پیشرفت ۹۵ درصدی عملیات لوله گذاری خط انتقال آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی به دهاقان خبرداد و افزود: طول مسیر لوله گذاری بیش از ۴۷ کیلومتر از جنس لوله چدنی داکتیل است.

وی افزود: با تکمیل حدود۷۰۰ متر از لوله گذاری درابتدای شهر دهاقان و در مسیر رفت و برگشت به داخل ایستگاه پمپاژ شماره دو و سه، عملیات لوله گذاری این خط به اتمام خواهد رسید.

مدیر اداره آب وفاضلاب شهرستان دهاقان، باتوجه به حذف قبوض کاغذی مشترکان در شهرهای دهاقان و گلشن، این شهرستان را از نخستین اجراکنندگان طرح در استان عنوان کرد و گفت: تاکنون اطلاعات ۹۷ درصد از مشترکان جمع آوری شده که میزان مشارکت شهروندان از آغاز طرح تاکنون ۷۰ درصد بوده است.

زارعان افزود: مشترکان می توانند با شماره گیری۱۵۲۲ از اطلاعات آخرین قبض خود مطلع شوند، همچنین دفاتر پیشخوان نیز برای ارائه قبض‌ها همکاری می کنند.

وی کاهش هزینه‌های آب وفاضلاب، تحقق اهداف دولت الکترونیک، کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست را از مزایای این طرح اعلام کرد وگفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت الکترونیکی آبفای استان اصفهان جزییات قبض خود را مشاهده کنند.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان دهاقان با اشاره به وجود ۹ هزار و ۳۶۰ مشترک این اداره، خاطر نشان کرد: هرگونه درخواست انشعابات، تغییر نام و جابجایی کنتور از طریق شماره تلفن ۱۵۲۲ امکانپذیر است و برای اعلام شماره تلفن همراه نیز علاوه بر این سامانه یا اطلاع به ماموران اداره می‌توانند با ارسال شماره اشتراک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۲۲ نسبت به مشارکت در طرح قبوض پیامکی و حذف کاغذی اقدام نمایند.

کد خبر 397334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.