مرغ و گوشت ارزان می شود/ مصوبه افزایش قیمت نداشته‌ایم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت محصولات پروتئینی کمتر از قیمت تنظیم بازار بوده و به وفور در بازار یافت می شود، خرید این محصولات به ویژه دام سنگین نیز از دامداران زیاد و با کاهش قیمت همراه بوده، هرچند هنوز کاهش قیمت مورد نظر در بازار مشاهده نشده است.

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هنوز هیچ گونه مصوبه افزایش قیمت محصولات کشاورزی در استان نداشته ایم، اظهار کرد: در صورتی که افزایش نرخ بنزین تاثیری بر قیمت هر یک از محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم داشته باشد، در آینده میزان این تاثیر و نحوه افزایش قیمت آن را به صورت کامل و دقیق بررسی و آنالیز خواهیم کرد.

وی افزود: هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی نداشته ایم و در برخی از موارد همچون مرغ و گوشت قرمز نیز افزایش میزان تولید موجب کاهش قیمت شده و کاهش قیمت خرید از دامداران در مواردی همچون خرید دام سنگین، هنوز تاثیر چشمگیر خود بر کاهش قیمت مرغ و گوشت در بازار را نشان نداده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

مرادمند گفت: تولیدات خوبی در زمینه محصولات کشاورزی داشتیم، قیمت محصولات پروتئینی نیز کمتر از قیمت تنظیم بازار بوده و به وفور در بازار یافت می شود، خرید این محصولات به ویژه دام سنگین نیز از دامداران زیاد و با کاهش قیمت همراه بوده است هرچند هنوز کاهش چشمگیر قیمت را در بازار مشاهده نکرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر جابجایی هایی که باید در حوزه محصولات کشاورزی صورت بگیرد به وسیله حمل و نقل جاده ای مبتنی بر گازوئیل انجام می شود، خاطر نشان کرد: حمل و نقل درون شهری محصولات کشاورزی بر بنزین مبتنی است و انتقال محصولات کشاورزی در خارج از شهر، به وسیله حمل و نقل جاده ای مبتنی بر سوخت گازوئیل که تغییری در قیمت آن ایجاده نشده صورت می گیرد.

مرادمند اضافه کرد: احتمال دارد خدمات حمل و نقل محصولات کشاورزی که به حمل و نقل درون شهری وابسته است، افزایش قیمت را تجربه کند و در زمان دیگری به بررسی این معیار که تنها بر محصولات کشاورزی اثر نمی گذارد و مربوط به مباحث بازرگانی درون شهری می شود، خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین تاکنون مشکل خاصی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان به وجود نیاورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بیشتر ماشین آلات مورد نیاز کشاورزان از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کند و تنها تعداد محدودی از ماشین آلات مورد استفاده کشاورزان به وسیله بنزین فعالیت می کند که میزان مصرف آن هم بسیار پائین است و نیازی به در نظر گرفتن سهمیه جداگانه بنزین ندارد.

کد خبر 397325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.