اختصاص ماهانه ۱۲۰ لیتر بنزین به سرویس مدارس

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱۲۰ لیتر بنزین به صورت ماهانه به سرویس مدارس خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی با اشاره به شیوه تامین سوخت سرویس‌های مدارس، اظهار کرد: موضوع سوخت سرویس‌های مدارس در جلسه ستاد سوخت مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سامانه‌ای تحت عنوان سپند وجود دارد که همه مدارس می‌توانند ایاب و ذهاب سرویس‌های خود را در آن ثبت کنند و متناسب با پیمایش سرویس‌هایشان معادل ۱۲۰ لیتر به صورت ماهانه برای خودروهای تک‌سوز بنزین دریافت کنند و لازم به ذکر است که این میزان سوخت به کارت آنها واریز خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: تشریفات ثبت و بررسی ممکن است کمی زمانبر باشد، اما اعمال این سهمیه از ۲۴ آبان ماه قابل اجرا خواهد بود.

 وی با اشاره به سیستم‌های نامناسب گرمایشی برخی از مدارس، گفت: در طی سال گذشته تلاش کردیم که در مدارسی که وضعیت گرمایشی استانداردی ندارند نوسازی انجام دهیم و همچنین مدارسی را که دسترسی به گاز داشته‌اند نیز ایمن‌سازی کرده‌ایم و این امر تا شروع فصل سرما ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای ایمن‌سازی مدارس نیز تدابیری اندیشیده شده است تا از انرژی‌های تابشی استفاده شود، تصریح کرد: این واقعیت وجود دارد که ظرفیت ما برای پاسخگویی به این نیاز کم است که تلاش می‌کنیم که مدارس با مشکل جدی مواجه نشوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سرانه مدارس تصریح کرد: سرانه مدارس مطالبه ما است و بعد از پرداخت حقوق این ماه از طریق سازمان آموزش و پرورش مبلغی را تخصیص خواهیم داد تا بخشی از این سرانه تامین شود.

او در پاسخ به سوالی درباره قطعی آب و برق برخی مدارس گفت: طبق قانون تامین آب و برق مدارس رایگان است و نیازی به صرف هزینه ندارد، اما اگر مدرسه‌ای مصرف متعارف داشته باشد با وزارت نیرو توافق کرده‌ایم تا قطعی صورت نگیرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 397323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.