همدان به دنبال تداوم نشست‌های بین‌المللی گردشگری

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان گفت: همایش "نقش رویدادهای بین‌المللی در توسعه گردشگری" به‌منظور بررسی راهکارهای تداوم اجلاس‌های بین‌المللی در شهر همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نشست‌های گردشگری بین‌المللی در شهر همدان بر افزایش تسهیلات و امکانات گردشگری و نیز معرفی و شناخته شدن بهتر این شهر در اذهان مردم و گردشگران، قابل اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری عامل مهمی در رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود؛ افزود: انتظار می‌رود همدان به عنوان آخرین شهری که میزبان اجلاس جهانی بوده است, درصد بالایی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب کرده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه گردشگری از طریق تاثیر بر درآمد ملی، تغییر قیمت‌ها، تراز بازرگانی ملی و اشتغال، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: اکثر دولت‌ها در تلاش هستند تا بخش مهمی از درآمد ملی خود را از صنعت گردشگری تامین کنند، زیرا درآمدزایی این صنعت نسبت به هزینه‌های آن بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری شهری، یکی از منابع مهم درآمدزایی و ابزاری در راستای رسیدن به توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرها محسوب می‌شود از این‌رو برگزاری رویدادهای ملی و بین‎المللی، اثرات چشمگیری در مناطق پذیرای گردشگر خواهد گذاشت.

مولوی اضافه کرد: همایش "نقش رویدادهای بین‌المللی در توسعه گردشگری" با حضور محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغاتی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، پنج شنبه هفته جاری به همت مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر و به‌منظور بررسی راهکارهای تداوم اجلاس‌های بین‌المللی در شهر همدان همانند رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

کد خبر 397284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.