خسارت‌ ۳۰۰ میلیارد تومانی ناآرامی‌های اخیر به اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به میزان خسارات وارد شده به امکانات و تأسیسات شهری گفت: میزان خسارات وارد شده در دست بررسی است، اما براساس آمار اعلام شده میزان آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است.

قدرت الله نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه روز گذشته اتفاقات ناگواری در شهر رخ داده و باعث ایجاد خسارت به زیرساخت‌های شهری شده است. این در حالی است که در شرایط تحریم ها تامین و جایگزینی بسیاری از خسارت های وارد شده دشوار و در مواردی غیر ممکن است.

وی افزود: در این حوادث شاهد تخریب تعدادی از ایستگاه‌های مترو و وارد شدن خسارت به تعدادی از اتوبوس‌های شهر بودیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس شهر اصفهان به طور کامل در آتش سوخت، افزود: تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بسیاری از علائم نصب شده در شهر از بین رفته است.

وی ادامه داد: در جریان ناآرامی‌های اخیر بخشی از فضای سبز و تعدای از درختان سبز شهر طعمه حریق شد و برخی معابر و بانک‌ها مورد تخریب قرار گرفت.

نوروزی با بیان اینکه در روزهای اخیر بیشترین خسارت به امکانات شهری وارد شده که متعلق به تک تک شهروندان است، تصریح کرد: بین امکانات شهری و شهروندان احساس تعلقی وجود دارد که قطعاً بازسازی آن به زودی امکان پذیر نخواهد بود و اگر هر زمان آماده خدمت رسانی به مردم شود هزینه‌های آن متوجه مردم است بنابراین مردم شریف اصفهان باید از این اموال پاسداری کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که نقد یا اعتراضی دارند باید بدانند که راه آن تخریب اموال و وارد کردن خسارت به مردم یا ایجاد آشوب نیست و باید از مکانیزم‌های خاص خود و از فرصت‌های قانونی استفاده کرد و نقد و اعتراض خود را بیان کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اعتراض و نقد با تخریب اموال که امروز کار را برای خدمت رسانی به مردم دشوار کرده، متفاوت است.

وی با بیان اینکه مترو که هر روز ۱۰۰ هزار نفر مسافر را در شهر جابه جا می کرد به دلیل تخریب‌ها تعطیل شده است، گفت: اتوبوس‌هایی که روزانه ۶۰۰ هزار مسافر را در شهر جابه جا می‌کردند در روزهای اخیر حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس به طور کامل در آتش سوخت و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی که نظم را در شهر ایجاد و آرامش را به دنبال نظم به وجود می‌آورد خسارت دیده و تخریب شده است.

شهردار گفت: خطوط اتوبوسرانی فعال است و امیدواریم و تلاش می کنیم که مترو هم با رفع مشکلات هر چه سریع تر به مردم خدمت رسانی کند. 

نوروزی با بیان اینکه مدیران مناطق و سازمان ها برای رسیدن شرایط به نقطه عادی تلاش کنند، گفت: از شهروندان انتظار می‌رود در حفظ آرامش کمک کنند تا شهر اصفهان به عنوان یک شهر جهانی مهیای خدمت رسانی به شهروندان شود.

وی با اشاره به میزان خسارات وارد شده به امکانات و تأسیسات شهری تصریح کرد: میزان خسارات وارد شده در دست بررسی است، اما براساس آمار اعلام شده میزان آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

کد خبر 397257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اکبر IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    2 0
    من نمی دونم نیروی انتظامی و گشت وِیژه که وظیفه حراست از شهر را داشتند کجا بودند . حیف این شهر با این همه زیرساختهای مناسب که همگی از بین رفت. واقعا خیلی دردناک شهردار عزیزمون درست میگند جبران این همه خرابی ها واقعا خیلی سخت خدایا خودت کمکون کن این وسط تنها ارگانی که مظلوم واقع شد شهرداری اصفهان بود . شهر اصفهان تازه داشت رو به راه میشد که با این اتفاق 20سال دیگه عقب افتادیم