کسانی که به اموال عمومی آسیب زدند، مردم عادی نبودند

دبیر حزب ندا منطقه اصفهان گفت: بر اساس مشاهدات میدانی ما، اکثریت افرادی که در اعتراضات به اموال عمومی آسیب های جدی وارد کردند از مردم عادی نبودند. مردم عادی نیز در بین این اغتشاشگران حضور داشتند، اما کسانی که با سلاح سرد به تاسیسات شهری آسیب رساندند و رعب و وحشت ایجاد کردند از مردم عادی نبودند.

محمد کیهانی در مورد اجرایی شدن مصوبه افزایش قیمت بنزین به خبرنگار ایمنا گفت: اینگونه مصوبات تصمیم یک گروه و یا بخش خاصی از حاکمیت نیست؛ تصمیماتی است که توسط نظام گرفته می شود و در تمامی موارد کارشناسی های صحیح صورت می گیرد. در مورد مصوبه افزایش قیمت بنزین نیز مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه خود به همین نکته اشاره داشتند و فرمودند این تصمیم بر اساس کارشناسی های سران نظام گرفته شده است.

وی افزود: شیوه و روز اعلام اجرای این طرح مناسب نبود. مدیران دولتی در گفت و گوهای متعدد اجرایی شدن این طرح را تکذیب کردند اما ناگهان در روز عید بزرگ مسلمانان این طرح اجرایی شد و شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد. درست است که این مصوبه تصمیم حاکمیت بوده اما در نحوه و زمان اعلام آن بی سلیقگی صورت گرفت.

دبیر حزب ندا منطقه اصفهان ادامه داد: مردم تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار دارند و در شرایط غیر عادی اقتصاد کشور، مواجهه با چنین واکنش های تندی از طرف قشر متوسط و فرودست جامعه طبیعی است. برخی تصمیمات تاوان استقلال خواهی ما هستند.

کیهانی تصریح کرد: بخش هایی از حاکمیت در مقابل واکنش مردم دچار غافلگیری شد و انتظار چنین واکنشی را از سوی جامعه نداشت. متاسفانه هزینه خساراتی که طی این اعتراضات به کشور وارد شد بر دوش مردم خواهد بود. اعتراض راه و روش های خود را دارد. اعتراض ها باید مدنی باشد نه برخوردی. آسیب رساندن به زیر ساخت های اساسی مرتبط با مردم و اموال حمل و نقل عمومی و ... حرکات صحیحی برای اعتراض نیستند. 

وی در ارتباط با عاملین تخریب اموال عمومی در اعتراضات اظهار کرد: بر اساس تحقیقات و مشاهدات میدانی ما، اکثریت افرادی که در اعتراضات به زیرساخت های شهری و اموال عمومی آسیب های جدی وارد کردند از مردم عادی نبودند. مردم عادی نیز در بین این اغتشاشگران حضور داشتند و در برخی موارد هم اعتراضاتشان بحق بود، اما کسانی که با قمه و سلاح سرد به تاسیسات شهری آسیب رساندند و رعب و وحشت را به جامعه تزریق کردند به هیچ عنوان از مردم عادی نبودند. 

دبیر حزب ندا منطقه اصفهان افزود: از نیروهای نظامی و امنیتی درخواست داریم بین مردم عادی و این اغتشاشگران تفکیک قائل شوند. باید معترضینی که برای وضعیت معیشت خود نگران هستند را درک کنند. نظام ما همیشه نشان داده که ظرفیت تحمل هرگونه شعاری را دارد اما درخواست داریم کسانی را که مخل امنیت عمومی بودند و با سلاح سرد دست به تهدید مردم، عوامل انتظامی و نیروهای دولتی زدند به اشد مجارات محکوم کنند. 

کد خبر 397200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.