عابدی: نمایندگان در جریان  افزایش قیمت بنزین بودند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس در جلسه هفته گذشته مجلس، توضیحاتی در مورد این مصوبه و شرایط کشور در صحن غیرعلنی مطرح کردند و نمایندگان در جریان مصوبه افزایش قیمت بنزین قرار گرفتند اما به دلیل تبلیغاتی شعارهایی را در مخالفت با این طرح مطرح کردند.

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون مصوبه افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: مبحث اصلاح قیمت بنزین به دلیل نجات کشور از خسارات تحریم های ظالمانه ترامپ، توسط سران سه قوه تصویب شد. در زمان جنگ نیز  شورای قرارگاه جنگ در مورد چنین مسائلی تصمیم گیری می کرد و همه کشور ملزم به اجرای مصوبات این شورا بودند. مصوبات سران سه قوه نیز باید به همین شکل مورد تایید همه اقشار قرار بگیرد. زمانی که مصوبه ای به تایید سران سه قوه می رسد، کلیه ارکان نظام ملزم به همکاری برای اجرای این مصوبه ها هستند اما متاسفانه برخی نمایندگان با آگاهی از افزایش قیمت بنزین به مخالفت با این مصوبه دامن زدند. مصلحت کشور و نظام حمایت از مصوبات سران سه قوه است.

وی افزود: با اجرای این مصوبه باعث بهبود زندگی دو دسته از مردم جامعه خواهیم بود. دسته اول مردمی هستند که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند. دسته دوم شهروندان انقلابی کشور هستند که خواستار پایداری این نظام و حکومت هستند و با پشتیبانی از این مصوبه به پایداری نظام کمک می کنند. اما افرادی که از این مصوبه ضرر می کنند گروه های سیاسی مخالف دولت هستند که از این موقعیت استفاده کرده اند تا بر دولت بتازند در صورتی که این مصوبه تصمیم سران سه قوه بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس مجلس، نظرات نمایندگان پیرامون افزایش قیمت بنزین را جمع بندی کرده و در جلسه سران قوه اعلام نظر کرده است و مخالفان این طرح در مجلس بسیار اندک هستند. اگر مجلس می توانست در این مواقع به دولت کمک کند، مقام معظم رهبری دستور به تشکیل شورای سه قوه نمی دادند. برخی مواقع بسیاری از مسائل در گیر بازی های جناحی می شود.

عابدی ادامه داد: اعتراضات مردمی ناشی از ناآگاهی مردم در این زمینه است و اگر دولت به خوبی مردم را توجیه می کرد چنین اتفاقاتی رخ نمی داد. در حال حاضر اکثریت افرادی که در این اعتراضات شرکت می کنند جزو کسانی هستند که از این مصوبه سود می برند اما متاسفانه دولت نتوانسته به شکل مطلوب این افراد را از منافع این طرح آگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس در جلسه هفته گذشته مجلس، توضیحاتی در مورد این مصوبه و شرایط کشور در صحن غیرعلنی مطرح کردند و نمایندگان در جریان مصوبه افزایش قیمت بنزین قرار گرفتند اما به دلیل بعدهای تبلیغاتی شعارهایی را مطرح کردند و در ادامه به دلیل تسویه حساب های سیاسی، طرح هایی مبنی بر عدم کفایت رئیس جمهور را مطرح می کنند، در صورتی که این مصوبه تصمیم سران سه قوه بوده و مسئولیت آن بر عهده روسای سه قوه است و نمی توان یک قوه را برای این مصوبه باز خواست کرد.

کد خبر 397134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    3 0
    چقدر فکر کردید تا این توضیحات را بدید؟ این حرف هاتون که همش سیاسی!