مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی و ۱۵ اینچی چه تفاوتی دارد؟

شرکت اپل با معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، تولید مک‌بوک پرو مدل ۱۵ اینچی را متوقف کرده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی استاندارد جدیدی برای این شرکت به‌ارمغان آورده است.

به گزارش ایمنا، پس از معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی، به‌طور طبیعی مدل ۱۵ اینچی در وب‌سایت رسمی اپل دردسترس نبود؛ اما همچنان در بازار و فروشگاه‌های ثالث با تخفیفی‌های مناسبی فروخته می‌شود. درادامه به بررسی و مقایسه‌ مشخصات و تفاوت‌های مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی می‌پردازیم:

حافظه رم

هر دو مدل با ۱۶ گیگابایت رم DDR۴ شروع می‌شود که رم مدل ۱۶ اینچی MacBook Pro سرعتی معادل ۲۶۶۶ مگاهرتز دارد، درحالی‌که در مدل ۱۵ اینچی با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتزی روبه‌رو هستیم. همچنین، در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی امکان ارتقاء رم تا ۶۴ گیگابایت نیز وجود خواهد داشت که در مدل ۱۵ اینچی رم را می‌توان  تا ۳۲ گیگابایت ارتقاء داد. نکته‌ جالب دیگر درباره‌ ارتقاء این مک‌بوک‌ها آن است که حافظه‌ مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را می‌توان به چهار ترابایت و حافظه‌ مدل ۱۶ اینچی را نیز می‌توان تا هشت ترابایت ارتقا داد.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش مدل ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با رزولوشن ۳۰۹۲ * ۱۹۲۰ دارای تراکم پیکسلی ۲۲۶ در هر اینچ و مدل ۱۵ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰ * ۱۸۰۰ دارای تراکم پیکسلی ۲۲۰ در هر اینچ است. اپل باتری ۱۰۰ وات ساعتی را در جدیدترین محصول خود، یعنی مدل ۱۶ اینچی گنجانده که با قابلیت شارژ ۹۶ واتی USB-C عرضه شده و مک‌بوک ۱۵ اینچی نیز با وجود باتری ۸۳/۶ وات از شارژر کوچک‌تر ۸۷ واتی برخوردار است. همچنین مک‌بوک ۱۶ اینچی از بلندگوها و پیکربندی میکروفون‌های بهتری درمقایسه ‌با نسخه‌ قبلی خود بهره می‌برد؛ بنابراین، تغییرات زیادی دراین ‌زمینه وجود دارد.

کیبورد متفاوت

شرکت اپل در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کیبوردی متفاوت و با طراحی جدید به ‌نام Magic Keyboard ارائه کرده است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند این صفحه‌کلید جدید از پوششی لاستیکی طراحی‌شده‌ این شرکت و مکانیزم قیچی بهبودیافته با عمق حرکتی ۱ میلی‌متری برخوردار است. صفحه‌کلید جدید تجربه‌ تایپ راحت‌تر را به‌ارمغان می‌آورد و درعین‌حال از بروز مشکلاتی همچون جمع‌شدن گردوغبار در داخل مکانیزم نیز جلوگیری می‌کند. Touch Bar و Touch ID در مدل ۱۶ اینچی وجود دارد، اما اپل تصمیم گرفته به درخواست کاربران، کلید Esc فیزیکی را دوباره در مدل ۱۶ اینچی ارائه دهد.

طراحی

از نظر طراحی، هر دو لپ‌تاپ بسیار شبیه یکدیگر بوده و تفاوت‌هایی جزئی بین آن‌ها دیده می‌شود. اپل با ارائه‌ حاشیه‌ی باریک‌تر نمایشگر در جدیدترین مدل، توانست ابعاد صفحه‌نمایش را افزایش دهد و درعین‌حال، پنل را در همان شاسی مدل ۱۵ اینچی جای دهد. درنتیجه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید کمی بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از نسل قبلی است. مدل ۱۶ اینچی مانند قبل در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای فروخته می‌شود. هر دو مدل با بدنه‌ آلومینیومی، صفحه‌نمایش شیشه‌ای و بلندگوهایی در طرفین ارائه شده‌ است. به‌طور کلی، تفاوت طراحی این دو مک بوک آن‌قدر چشم‌گیر نیست که کاربران حرفه‌ای را نگران کند.

منبع: زومیت

کد خبر 397120

برچسب‌ها