آخرین جزئیات خسارات وارده به شهر اصفهان + فیلم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در اتفاقات روز گذشته خسارات زیادی به زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری اصفهان و ناوگان حمل ونقل عمومی وارد شده است.

ایمان حجتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز گذشته تعداد پنج ایستگاه خط یک قطار شهری اصفهان از جمله ایستگاه‌های شهید علیخانی، شهید مفتح، شهید باهنر، دکتر شریعتی و تختی دچار آسیب شد به همین دلیل مترو امروز (یکشنبه) امکان خدمت‌رسانی به شهروندان را ندارد.

وی افزود: در ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان تعداد ۲۷ دستگاه اتوبوس به آتش کشیده شده و ۶۰ دستگاه اتوبوس نیز آسیب دید که نیاز به تعمیرات دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های BRT به شدت تخریب شده است و شیشه‌های سکوریت، ورودی‌های ایستگاه و ... آسیب شدید دیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی چهارراه‌های شهر از کار افتاده است، اظهار کرد: در زمینه زیرساخت‌هایی که برای کنترل ترافیک شهر وجود داشت از جمله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تابلوهای معابر و در برخی از قسمت‌ها نرده‌ها و حفاظ‌ها به شدت آسیب‌ دیده که هنوز برآورد خسارت نشده است.

حجتی با بیان اینکه نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز گذشته در شهر تلاش مضاعف داشتند، گفت: متأسفانه روز گذشته تعداد ۵۰ نفر از آتش‌نشانان اصفهانی زخمی شدند و ۳۰ دستگاه خودروهای آتش‌نشانی آسیب دیده و از عملیات خارج شده و بسیاری از وسایل و تجهیزات مابقی خودروها توسط افراد فرصت‌طلب غارت شده است. هم‌چنین در پروژه آفتاب که هفته گذشته آخرین مرحله بتن‌ریزی آن انجام شد، برخی از مصالح و داربست‌های استحکام توسط چنین افرادی به سرقت رفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: از همان ساعات اولیه شامگاه گذشته نیروهای مناطق ۱۵ گانه در تلاش برای رفع مشکلات معابر بوده‌اند و پاک‌سازی معابر توسط نیروهای خدمات شهری تا ساعات اولیه بامداد انجام شده و همچنان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در جریان این هجوم ها بخشی از ساختمان شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان آسیب دید و قسمتی از ساختمان بانک شهر مجاور آن دچار حریق شد.

حجتی با بیان اینکه به قسمت‌هایی از فضای سبز شهری و درختان در مجاورت معابر شهری آسیب وارد شده است، تصریح کرد: در جریان اتفاقات روز گذشته تعدادی از وسایل بازی پارک های شهر نیز به شدت خسارت دیده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: همچنان در حال جمع‌آوری و برآورد میزان خسارات هستیم و امیدواریم که بیش از این افزایش نیابد.

کد خبر 397094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    21 1
    اگر یک نفر ازمسئولین در بین مردم حاضر می شد و به آنها قول و وعده ای میداد کار به اینجا کشیده نمیشد ! والا ساعت اولیه اعتراض فقط تجمع بود بعدازظهر کار به تخریب کشیده شد . و شب به شعار ، همه انتظار داشتم یک وعده ای داده میشد ، یک مسئول استعفا میکرد یا یک اعتراضی به مسئولین میشد ، یک استیضاحی انجام میشد ، شاید مردم آرام می شدند ، کار به اینجا کشیده نمیشد!
  • محمد IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
    12 4
    یک بی‌تدبیری از دولت تدبیر و امید چه خساراتی رو یه بار آورده!!!
    • سعيد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
      4 0
      واقعا يعني يك بي تدبيري كار را به اينجا كشيد!!!!؟؟؟؟ بي تدبيري ها طي سال هاي گذشته كار را به اينجا كشاند
  • احسان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    10 1
    واقعا که اقای روحانی همه رو نا امید کرد
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    1 0
    برخی انتقام بیشتر پول دادن بنزین را از مردم گرفتند . آتش زدن و تخریب وسایل عمومی مانند اتوبوس. مترو ایستگاه اتوبوس تلفن عمومی آتش نشانی. آمبولانس یعنی اینکه چون ما پول بیشتری می دهیم و از اتوبوس استفاده نمی کنیم بنابراین هیچ کس دیگر نیز نباید از وسایل و امکانات عمومی استفاده کند .این شیوه مختص افراد مزدوری و یا نادانی است که همه چیز را فقط برای خودشان می خواهندو زندگی و رفاه و آسایش مردم برایشان اصلا مهم نیست..دو روز اتوبوس و مترو تعطیل شد و همه مردم مستضعف با پای پیاده کیلومترهاراه رفتند تا به مقصد برسند و باعث و بانی آنها همین افراد ترسویی است که زورشان به وسایل عمومی می رسد