شهرداری‌ها، ارکان اصلی توسعه اقتصادی زنجان هستند

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: شهرداری‌های زنجان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن منابع، امکانات، زمین و صدور مجوزهای لازم، بخش خصوصی را در اجرای پروژه‌های سودآور کمک کنند.

سعید امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان سهامدار ۲۱ شهرداری این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این سازمان نهادی اقتصادی و خودگردان است که با هدف پشتیبانی از شهرداری‌ها تشکیل شده و در مدت بیش از دو دهه از آغاز فعالیت خود، توفیقات زیادی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها کسب کرده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در ادوار گذشته سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر  این سازمان با مشکلات مالی که از گذشته برای آن باقی مانده دست به گریبان است، اما مسئولان آن همه توان خود را برای رفع مشکلات، اجرای طرح‌ها و مقابله با معضلات مالی بکار گرفتند.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان اینکه باید مشکلات اقتصادی و مالی که از گذشته در این سازمان ایجاد شده است به درستی مدیریت شود، ادامه داد: سال گذشته بسیاری از معضلات مالی سازمان شفاف‌سازی و رفع شد در حالی که برآوردهای اولیه نشان می‌داد، رفع مشکلات به سه سال زمان نیاز دارد.

امیدی با تاکید بر اینکه رویکرد فعلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان به طور جدی با گذشته تغییر کرده است، یاد آورشد: شفاف سازی مالی و اطلاعاتی و قانون‌مندی در دستور کار فعلی این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا مسائل را به صورت شفاف و به طور صادقانه با  اصلی‌ترین ذی‌نفعان و سهامداران این سازمان مطرح شود، ابراز امیدواری کرد: امید است با اقدامات انجام شده زمینه لازم برای بهره‌گیری از توانمندی فعالان صنعتی، کارآفرینان، هنرمندان و سرمایه‌گذاران زنجان در اجرای همه طرح‌ها فراهم شده باشد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان  با بیان اینکه هدف اصلی فعالیت‌های این سازمان خدمت‌رسانی به شهرداری‌های زنجان است، اظهار کرد: در بعضی شهرها از جمله "ماهنشان"، پروژه‌های عمرانی زیادی تعریف شده است که تحولات زیادی در زندگی شهروندان ایجاد می‌کند.

امیدی خاطرنشان کرد: با استفاده از دانش فنی و کارشناسانی که در حوزه‌های مختلف مربوط به فعالیت‌های شهرداری‌ها وجود دارد با شهرداری‌های ابهر، خرم‌دره، سلطانیه و ماهنشان در حال تدوین اسناد مشارکت و سرمایه‌گذاری هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد زنجان نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: یکی از تحولات لازم برای پیشرفت‌ اقتصادی زنجان، افزایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری است، زیرا از آنجا که حجم سرمایه‌گذاری در استان‌ها می‌تواند تابعی از وضعیت اقتصاد کشور باشد و در سطح کلان نیز تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، باید از موقعیت ایجاد شده بهره‌برداری لازم انجام شود.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان، اشتغال و کارآفرینی را از ثمرات مثبت سرمایه‌گذاری برشمرد و عنوان کرد: ارزش افزوده و ثروت حاصل از توسعه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان، زمینه اشتغال جوانان و افزایش بهره‌وری طرح‌ها و پروژه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

امیدی با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهر در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، تاکید کرد: باید زمینه مناسب برای افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

وی تاکید کرد: منابع موجود برای توسعه شهر کافی نیست و تنها می‌تواند در کمک به بدنه شهرداری و اجرای پروژه‌های عمرانی متوسط و کوچک مقیاس مناسب باشد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان اینکه شهرداری‌های زنجان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن منابع، امکانات، زمین و صدور مجوزهای لازم، بخش خصوصی را در اجرای پروژه‌های سودآور کمک کنند، تاکید کرد: باید کیفیت خدمات شهری ارتقاء یابد، این موضوع از دوره قبل شورای شهر دنبال می‌شود و طرح‌های زیادی نیز درا ین زمینه آغاز شده است.

امیدی اجرای پروژه‌های سلطانیه و ایجاد رستوران ماهی در ماهنشان را از پروژه‌های قابل توجه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری زنجان برشمرد و افزود: ایجاد پارک آبی و پروژه‌هایی از این  نوع، جذابیت سرمایه‌گذاری در زنجان را افزایش می‌دهد.

کد خبر 397070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.