۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
برج درخشان تیرانا

معماران ایتالیایی در نظر دارند در شهر تیرانا، پایتخت کشور آلبانی، ساختمانی درخشان احداث کنند تا چشم‌اندازی منحصربه‌فرد برای شهر به وجود آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران ایتالیایی کار خود را برای ساخت سازه‌ای مکعبی شکل در شهر تیرانا آغاز کرده‌اند و آن را Blloku Cube نامیده‌اند. نمای پیچیده  ساختمان هفت طبقه  Blloku Cube با مثلث‌های آلومینیمی سه بعدی پوشیده خواهد شد که این نوع پوشش همانند یک ضدآفتاب دیوارهای درخشان داخل ساختمان را در مقابل اشعه‌های نور خورشید حفظ می‌کند. ساختمان جدید به عنوان یک مرکز چندمنظوره عمل خواهد کرد و در قلب پایتخت آلبانی واقع خواهد شد. هدف معماران از احداث این ساختمان در مرکز تیرانا، جان بخشیدن دوباره به یکی از معروف‌ترین مناطق شهر بود که اخیرا جنب‌وجوش مردم در آن کم شده بود.

ساختمان شگفت‌انگیز Blloku Cube نام خود را با الهام از ظاهر خود و منطقه‌ای که در آن واقع شده است، گرفته است. این ساختمان درست به شکل یک مکعب و در ابعاد ۳۰* ۳۰ متر ساخته می‌شود. ساختمان  Blloku Cube  فضایی به مساحت هزار و ۱۱۶ متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد و دو طبقه پایینی آن شامل مراکز خرید خواهد بود در حالی‌که پنج طبقه بالایی قرار است به فضاهای اداری اختصاص داده شود. پشت بام ساختمان درخشان را نیز یک رستوران پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز در برخواهد گرفت.

نمای آلومینیومی ساختمان به داخل آن نیز امتداد یافته است و دیوارهای داخلی مراکز اداری و سقف فروشگاه‌ها را نیز در بر گرفته است. این مثلث‌های آلومینیومی همانند سایه‌های طلایی نور را در زوایای مختلف منعکس می‌کند و زیابیی خیره‌کننده‌ای را برای خارج و داخل ساختمان به وجود می‌آورد. در نتیجه فضایی که در آن ساختمان Blloku Cube احداث می‌شود به محیطی بسیار پرشور و نشاط برای ساکنان تبدیل خواهد شد و جانی دوباره به منطقه معروف و در عین حال فراموش شده، تیرانا خواهد بخشید.

کد خبر 397044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.