فیلم کوتاه برای عده زیادی راه گذار است

کارگردان فیلم کوتاه مگرالن گفت: فیلم کوتاه برای عده زیادی از فیلم سازان بیشتر راه گذاری برای این است که به فیلمسازی بلند برسند، در فیلم سازان فیلم کوتاه هستند کسانی که فیلم کوتاه می سازند و تمرکزشان روی آن است و در ایران فکر می کنم عمده مخاطب های فیلم کوتاه هم همان گروهی است با آن درگیر می‌شود.

مریم زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت کاری من بیشتر در حوزه تئاتر بود، اما علاقه داشتم که ساختن یک فیلم را تجربه کنم و وقتی وقفه‌ای در کار تئاترم افتاد اولین فیلم خود که مگرالن بود را ساختم.

کارگردان فیلم کوتاه مگرالن ادامه داد: محتوای این فیلم درباره خانواده‌ای است که در یک قبرستان ماشین زندگی می کنند و دو بچه دارند و طی  اتفاقی مادر آن‌ها را ترک می کند و فیلم روایت این دو کودک است که حال باید با این مسئله مواجه شوند و آن را بپذیرند.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه هم مانند فیلم بلند با انواع مختلف مخاطب خود را درگیر می‌کند، گفت: فیلم کوتاه می تواند براساس یک موقعیت باشد و یا یک برشی از زندگی را به تصویر بکشد معمولا ساختار مشخصی ندارد فیلم کوتاه ها دارای اوج هستند و برخی ممکن است ساختار ارسطویی داشته باشند.

زارعی در خصوص ساخت فیلم دوم خود گفت: فیلم دوم من مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد و در هر دو فیلم خیلی اتفاق محور نیستند و تنها برشی از زندگی را به نمایش گذاشته اند.

کارگردان فیلم مگرالن با اشاره به دریافت جایزه یونیسف از سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، تصریح کرد: من انتظار این چنین موفقیت هایی را برای این فیلم نداشتم اما اکنون خوشحالم چرا که به عنوان فیلم اولم هم در جشنواره برلین درخشید و هم در جشنواره تهران جایزه یونیسف را دریافت کرد.

 وی با بیان اینکه فیلم کوتاه برای عده زیادی از فیلم سازان بیشتر راه گذاری برای این است که به فیلمسازی بلند برسند، خاطرنشان کرد: در فیلم سازان فیلم کوتاه هستند کسانی که فیلم کوتاه می سازند و تمرکزشان روی آن است و در ایران فکر می کنم عمده مخاطب های فیلم کوتاه هم همان گروهی است با آن درگیر می‌شود.

کد خبر 397040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.