فراخوان طراحی تندیس یادبود موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظر دارد طراحی و ساخت تندیس های یادبود این موزه را جهت استفاده در یادواره‌ها، جشنواره‌ها و اهدا به مقامات داخلی و خارجی از طریق فراخوان عمومی به هنرمندان و علاقمندان واجد شرایط واگذار کند.

به گزارش ایمنا،موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام کرده است به طرح‌های منتخب هدایای ویژه ای به شرح زیر تعلق خواهد گرفت.

جوایز :

نفر اول: ۱۰ میلیون تومان + لوح تقدیر

نفر دوم: ۷ میلیون تومان + لوح تقدیر

نفر سوم: ۵ میلیون تومان + لوح تقدیر

ویژگی های طرح های ارسالی:
۱- ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با مفاهیم مقاومت، ایثار و شهادت حفظ و رعایت شود.
۲-  نمایانگر جایگاه مهم موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و دارای جنبه‌های خلاقانه باشد.
۳- ویژگی‌های زیبایی شناسی لازم برای ایجاد ارتباط بصری موثر میان مخاطب و هدف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داشته باشد.
۴- در نظر گرفتن شاخص‌های هنر ایرانی- اسلامی در طراحی اثر.

شرایط عمومی فراخوان:
۱- بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح ها به عهده هیأت داوران است .
۲- موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امکان برگزاری نمایشگاه (یا سایر مقاصد انتشاراتی از طرح‌های انتخابی) از آثار ارسالی را برای خود محفوظ می‌داند.
۳-  طرح‌های ارسالی هنرمندان پس از داوری عودت داده نخواهد شد .
۴- رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تألیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده (حقیقی یا حقوقی) آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه کنندگان آنها می باشد.
۵-در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرا، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

هیئت داوران: آقایان مرتضی گودرزی دیباج، نادر قشقایی، طاهر شیخ الحکمایی و مسعود نجابتی.

 زمان و نحوه ارسال آثار :

۱-  طراحان محترم می‌توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه، آثار خود را تا پایان آذر ماه سال ۹۸ به آدرس دبیرخانه مسابقه تحویل دهند.
۲- هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۳ طرح ارائه نماید.
۳- روش اول ارائه: ارائه فایل ۳ بعدی طرح پیشنهادی در قالب دی وی دی ( با نرم افزارهای رایج ) به همراه فایل رنگی تصاویر با ابعاد A۴
روش دوم ارائه: ساخت ماکت با ارتفاع حداکثر ۲۵ سانتی متر و با استفاده از مواد نسبتا مقاوم . جنس ساخت تندیس‌ها به انتخاب طراح است اما حداکثر وزن تندیس‌ها پس از ساخت حدود ۵۰۰ گرم خواهد بود .
۴-  ارائه توضیحات مورد نیاز درخصوص طرح (حداکثر در یک صفحه A۴ ) به همراه مشخصات و امضای هنرمند.
۵- حق مالکیت و انواع بهره برداری‌های آثار منتخب هیأت داوران برای موزه محفوظ خواهد بود.
۶- نتایج داوری بر روی سایت موزه اعلام خواهد شد.

نشانی دبیرخانه :
تهران – میدان ونک – بزرگراه شهید حقانی (به سمت شرق ) - خیابان سرو – موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس - مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل.

همچنین علاقمندان در صورت کم حجم  بودن اندازه فایل طراحی خود میتوانند در صورت تمایل آثار خود را از طریق پست الکترونیک support@iranhdm.com نیز ارسال نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با شماره تلفن ۸۸۶۵۷۰۲۶ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 397034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.