افزایش ۹۳ درصدی بودجه سازمان آرامستان‌های قزوین

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: خوشبختانه با نگاه مثبت شهرداری و شورای شهر اعتبارات امسال آرامستان با ۹۳ درصد رشد از هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایمنا، حسین عمویی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین، اظهارکرد: هم‌اکنون این سازمان خدمت‌رسانی در پنج آرامستان بهشت صدر، بهشت حسینی، بهشت رضوی، بهشت فاطمه (س) و نوبلی را به همراه گلزار شهدای قزوین برعهده دارد.

وی افزود: آرامستان بهشت فاطمه(س) شهر قزوین بیش از  ۲۴ هکتار مساحت دارد که از سال ۵۴ در سه فاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین یادآورشد: خوشبختانه با نگاه مثبت شهرداری و شورای شهر اعتبارات امسال آرامستان با ۹۳ درصد رشد از هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

عمویی اضافه کرد: در امور عمرانی هم شاهد افزایش ۸۰ درصدی فعالیت‌ها هستیم و توانسته‌ایم در توسعه فضای سبز، ایجاد مبلمان، تامین روشنایی، جدول‌گذاری و احداث آرامگاه‌های خانوادگی کارهای خوبی را اجرا کنیم.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۸۰ درصد بودجه درآمدی ، هزینه‌ای و عمرانی سازمان محقق شده است، از پروژه‌های شاخص عمرانی می توان به دیوارکشی باغ کوثر به وسعت ۳۷ هکتار با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد که قرار است ۴۰ هکتار دیگر در جنوب امامزاده ظهیر هم به این فضا اضافه شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین اضافه کرد: وسعت آرامستان‌های شهر قزوین در حال حاضر ۳۰ هکتار است که در صورت اضافه شدن زمین ۳۷ هکتاری واقع در جنوب امامزاده ظهیر(ع) نیاز قزوین جهت  آرامستان تا ۱۵۰ سال تامین خواهد شد و هیچ دغدغه‌ای در این بخش نخواهیم داشت.

عمویی خاطرنشان کرد: این سازمان هم اکنون در حال پیگیری افزایش ۴۰ هکتار دیگر به مجموعه باغ کوثر است.

وی عنوان کرد: در فاز سوم عملیات عمرانی آرامستان  بهشت فاطمه آغاز شده که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل اموری چون جدول‌گذاری، آسفالت، زیرسازی و افزایش قبور است که یک‌هزار و ۵۰۰ قبر جدید به صورت دو طبقه و سه طبقه به مجموعه کنونی اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین اظهار کرد: ۶۰۰ قبر خانوادگی به صورت آرامگاهی به آرامستان بهشت فاطمه اضافه شده است که در قالب ۱۰ حجره در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

عمویی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۶ آرامگاه خانوادگی احداث و دو هزارو ۵۹۲ قبر جدید به وضعیت موجود افزوده شد و امسال ۷۲۰ قبر خانوادگی نیز احداث شده است.

وی تصریح کرد: فاز نخست ساختمان اداری آرامستان با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار با زیربنای ۳۰۰ مترمربع در حال پیگیری است و فعالیت‌های عمرانی دیگری چون توسعه فضای سبز، نصب ابنیه و نیمکت، کف سازی و روشنایی هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: ساخت سالن انتظار پزشکی قانونی در آرامستان با زیربنای ۸۰ مترمربع، نصب نیمکت و تعویض ۱۳۰ سنگ قبر شهدا با ۲۵۰ میلیون تومان در سال جاری پیش بینی شده است.

کد خبر 397026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.