جمع‌آوری پسماندهای الکترونیک در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از آمادگی شهرداری برای دریافت پسماندهای الکترونیکی قابل شارژ مجدد در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی اظهار کرد: گفت: از جمله وسایلی که کاربرد زیادی در جوامع بشری دارد، وسایل الکترونیکی است که با پایان یافتن عمر مفیدشان به پسماندهای الکترونیکی تبدیل می‌شود.

وی افزود: طبق قانون مدیریت پسماند، پسماندها دارای انواع و اقسامی است و یکی از انواع آن‌ها، پسماندهای ویژه است که دارای یکی از خصوصیات خطرناک، برندگی و مسمومیت و ... باشد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه مدیریت همه پسماندها به جز صنعتی و ویژه در شهرها با شهرداری است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که وسایل الکترونیکی در دسته پسماندهای ویژه قرار دارد، طبیعتا" مدیریت آن برعهده تولیدکننده است و شهرداری وظیفه‌ای در قبال آن ندارد.

لطایفی تاکید کرد: پسماندهای الکترونیکی دارای جیوه و کادمیوم است و چنانچه همراه با پسماندهای عادی دفن شود و مدیریت اجرایی عادی داشته باشد، باعث آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و بروز آتش سوزی‌های ناخواسته می‌شود و به لندفیل‌های شهرداری آسیب می‌رساند به همین دلیل این گروه از پسماندها از پسماندهای عادی جدا و از حوزه کاری شهرداری خارج شده و مدیریت آن با تولیدکننده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از وسایل الکترونیکی عنوان کرد: وزارت صنایع و دفاع در ابتدای سال نخستین کارخانه overhaul (بازسازی)، برای باتری‌های لیتیومی همانند باتری لب تاپ و موبایل که دارای قابلیت شارژ مجدد است در پایتخت راه اندازی کرده و شهرداری بیرجند آمادگی جمع‌آوری این نوع باتری‌ها را دارد تا با ارسال به کارخانه مورد بازسازی قرار گیرد و دوباره به چرخه اقتصاد بازگردد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: واحد مدیریت پسماند واقع در خیابان مدرس، طبقه فوقانی بانک شهر، باتری‌هایی که قابلیت شارژ مجدد دارد را از شهروندان دریافت می‌کند و شهرداری با هزینه خود باتری‌ها را به تهران ارسال خواهد کرد.

کد خبر 397011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.