پیشرفت ۵۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان الله‌اکبر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۵۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان الله اکبر خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌روها بخش جدایی ناپذیر شهرها هستند و باید به عنوان عنصری اساسی در طراحی شهری مردم‌گرا اولویت‎بندی شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی قدیمی‌ترین شکل حمل ‌و ‌نقل، رایج‌ترین در جهان و رایگان است، افزود: پیاده‌روها را می‌توان به عنوان راه‌هایی که به دور از معابر سواره بوده و طیف وسیعی از کاربران شامل عابران، دوندگان و دوچرخه‌سواران از آن استفاده می‌کنند، تعریف کرد که فضایی برای فعالیت جمعی به خصوص در ارتباط با اقتصاد شهری، کیفیت محیطی و سلامت اجتماعی بوده و موجب پویایی و افزایش تعاملات اجتماعی بوده و بسیار مورد توجه صاحب‌نظران است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: پیاده‌روها نقش مهمی در ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از شهر ایفا کرده و پیاده‌روهای جالب و پویا، مردم را جذب و پیاده‌روی را برای آنها جذاب‌تر کرده و در نهایت فعالیت فیزیکی بیشتری را به همراه کاهش تراکم ترافیکی و افزایش امنیت شهروندان، میسر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روها به عنوان فضایی عمومی باید قابل استفاده برای طیف گسترده‌ کاربران از جمله افراد دارای محدودیت های حرکتی باشد، گفت: این به معنای طراحی فضاهایی است که برای افراد روی ویلچیر، زنان باردار، افراد سالمند و سایر افراد با نیازهای حرکتی خاص قابل بهره‌برداری باشد؛ لذا مدیریت شهری با برنامه‌ریزی‌های مناسب و بکارگیری جدیدترین متدهای روز و لحاظ استاندارهای لازم، اقدام به پیاده‌روسازی در سطح شهر کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۵ نیز در راستای مناسب‌سازی اماکن عمومی و فراهم‌ کردن محیط متناسب و ایمن برای تردد شهروندان و به ویژه افراد دارای معلولیت، اقدام به پیاده روسازی خیابان الله اکبر کرده که تاکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی خود رسیده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای اجرای اینگونه پروژه‌ها مواردی مانند عرض مناسب پیاده‌رو با توجه به تراکم جمعیت، نوع محور و میزان رفت و آمد، صاف‌بودن و نداشتن پستی و بلندی، داغ و سوزان و لیز و لغزنده نبودن در فصول گرم و سرد سال، شیب طولی_عرضی مناسب پیاده‌رو که برای جلوگیری از جمع شدن آب‌های سطحی و هدایت آن‌ها به جوی‌های کنار مورد توجه قرار گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در پوشش کف سعی شده استفاده از مواد و مصالح با طول عمر بالا و مناسب برای کف‌سازی معابر رعایت شود چرا که بیشتر تاسیسات شهری در کف پیاده‌روها قرار دارد و در صورتی که نیاز به حفاری معابر باشد، این نوع از مصالح به راحتی قابل برداشتن و کارگذاشتن است.

کد خبر 397010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.