توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی رقم می‌خورد، گفت: استفاده شهروندان از حمل ونقل عمومی در سفرهای شهری اقدامی به نفع شهر، محیط زیست و اقتصاد خانوار است.

علیرضا صلواتی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه احتمال پایداری و افزایش آلایندگی هوای اصفهان در روزهای آینده وجود دارد، یکی از به صرفه‌ترین وسایل حمل ونقل و جا بجایی شهروندان در سفرهای درون‌شهری، استفاده از حمل ونقل عمومی است.

وی با اشاره به فعالیت خط یک قطارشهری اصفهان، افزود: در حال حاضر خط یک قطار شهری اصفهان هر روز از ساعت ۶:۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه و کیفیت بالای سرویس‌دهی، در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و خوشبختانه مشکلاتی که در مترو سایر کلانشهرها وجود دارد را در متروی کلانشهر اصفهان نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تأکید کرد: با تدابیر شهردار اصفهان یارانه جدیدی به اتوبوسرانی اصفهان تزریق و تعداد حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تعمیر و بازسازی شد که در روزهای آینده به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود تا سرویس دهی منظمی به شهروندان انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات و حمایت های لازم را از سرویس های مدارس با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در بخش ناوگان تاکسیرانی اصفهان، تاکسی‌های شهر فعال و درحال جابه جایی مسافران هستند و سعی داریم حمایت های لازم در نوسازی و بهره برداری انجام شود

وی تاکید کرد: استفاده از حمل ونقل عمومی در سفرهای شهری شهروندان اقدامی به نفع شهر، محیط زیست و اقتصاد خانوار خواهد بود چرا که توسعه پایدار شهر با استفاده از حمل ونقل عمومی رقم می‌خورد.

کد خبر 397002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.