برگزاری جشنواره‌های غذا در شهر رشت

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت برای برگزاری نشست‌هایی در زمینه جشنواره‌های خوراک محور برنامه‌ریزی کرده تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و استادان، مباحث مختلفی را در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار دهد.

علیرضا قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد : مدیریت شهرداری رشت می‌کوشد تا با ارایه برنامه‌های کیفی، پیشرو و خلاق، جایگاه این شهر را در بین شهرهای خلاق خوراک‌شناسی جهان در یونسکو حفظ کرده و ارتقا دهد.

وی اضافه کرد : مدیریت شهری رشت تلاش می‌کند تا با همه سختی‌ها، تنگناها و فشارهای مالی، گام‌های استواری در این زمینه بردارد که به یقین از نظر کارشناسان دور نمی‌ماند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت تصریح کرد: با بررسی نحوه برگزاری جشنواره‌های خوراک محور جهان و هزینه‌های بسیاری که برای اجرای آن‌ها می‌شود ، می‌توان به این واقعیت رسید که مدیریت شهری رشت تاکنون با کمترین امکانات این برند ارزشمند را حفظ کرده و در این راستا تلاش می‌کند.

قانع افزود : مدیریت شهرداری رشت با برگزاری جشنواره‌هایی همچون کدو و خوراک محلی، برگزاری نشست‌های مختلف علمی در زمینه خوراک‌شناسی و دعوت از میهمانان خارجی و عرضه خوراکی‌های بومی به یقین گام‌های موثری به برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی خوراک محور در شهر خلاق رشت برداشته است.

وی به برگزاری چهارمین دوره جشنواره کدو در شهر رشت اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم رشت در زمینه تولید، پخت و پذیرایی خوراکی‌های کدو با یک تغییر اساسی از ۲۰ آبان آغاز شده و به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان در پیاده‌راه فرهنگی رشت است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت اضافه کرد: برگزاری جشنواره کدو و دیگر جشنواره‌های خوراک محور می‌توانند ضمن معرفی خوراکی‌های محلی رشت زمینه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران صنعت غذایی را فراهم کند.

 قانع خاطرنشان کرد: شهرداری رشت برای برگزاری نشست‌هایی در زمینه جشنواره‌های خوراک محور برنامه‌ریزی کرده تا با دعوت از کارشناسان، متخصصان و استادان، مباحث مختلفی را در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار دهد و نخستین جلسه این نشست‌ها عصر روز شنبه_ ۲۵ آبانماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر رشت در سال ۱۳۹۴ به عنوان شهرخلاق خوراک‌شناسی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست. رشت تنها شهر ایران است که به همراه ۱۸ شهر دیگر جهان در زمینه خوراک‌شناسی در یونسکو ثبت شد.

کد خبر 396992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.