پیام تبریک فرماندار اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

فرماندار اصفهان به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در پیامی، فرارسیدن هفته کتاب و  کتاب خوانی را به مردم اصفهان تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:

کتاب، دربردارنده ی اندیشه های اندیشه ورزان و نخبگان ملت ها و امانت دار عقلانیت و خردورزی و حاصل تدبر و تجربه ‏های اهل علم و معرفت است. آیینه ای که بخش اعظم ره آورد تمدن های ماندگار تاریخ را به نمایش می گذارد.

کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی نیز بر مبنای کتاب، خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم

حسین سیستانی

معاون استاندار و فرماندار شهرستان اصفهان

کد خبر 396976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.